خبرگزاری کار ایران

پایانِ اعتراضِ چهار روزه کارگران هپکو در اراک

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۷۰۵

اعتراض چهار روزه کارگران هپکوی اراک در استان مرکزی؛ روز گذشته پس از وعده مسئولان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران هپکو اراک در تماس با ایلنا، از خاتمه یافتن اعتراضات صنفی چهار روز گذشته خود خبر دادند.

از قرار معلوم، پس از آنکه روز گذشته اعتراض صنفی کارگران هپکو اراک برای چهارمین روز آغاز می‌شود، برخی مسئولان شهرستانی با میانجی‌گری شرایطی را فراهم می‌کنند که به موجب آن میان کارگران و کارفرما بر سر بازگشت به کار و خاتمه اعتراض، توافق می‌شود.

این کارگران که نسبت به تاخیر در معوقات مزدی و همچنین تعیین تکلیف وضعیت کارخانه از روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ماه) در مقابل کارخانه دست به اعتراض صنفی زده بودند، می‌گویند: طبق توافق کتبی که با میانجی‌گری برخی مسئولان شهرستان بین کارگران و کارفرما انجام شد، قرار است در مورد خواسته‌‌های کارگران تصمیم‌گیری شود.

کارگران هپکو اراک می‌گویند: همچنین قرار بود روز گذشته بنا بر پیشنهاد مسئولان شهرستانی جلسه‌ای در ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار شود که از نتیجه این جلسه هنوز باخبر نیستیم.

کارگران این کارخانه برای پایان دادن به اعتصاب خود خواستار خلعِ سهام‌دار کنونی کارخانه هستند. به اعتقاد کارگران، سهام‌دار فعلی توانایی اداره کارخانه هپکو را ندارد.

همچنین این کارگران مدعی‌اند؛ سهام‌دار فعلی اهلیت لازم را برای واگذاری نداشته و در این خصوص باید مسئولان  پاسخ دهند.

آنها می‌گویند: اگر هپکو خریدار ندارد با این‌وجود ما کارگران خواستار بازگرداندن دوباره این شرکت از بخش خصوصی به دولتی (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز