خبرگزاری کار ایران

برای سومین روز متوالی صورت گرفت؛

ادامه اعتراض کارگران هپکو به عملی نشدن وعده‌هایشان

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۰۷۵

کارگران شرکت هپکو، امروز بیست و پنجم اردیبهشت ماه، بار دیگر اعتراض خود را با تجمع مقابل کارخانه به گوش مسئولان رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اراک، کارگران هپکو امروز (25 اردیبهشت ماه) در اعتراض به محقق نشدن مطالباتشان برای سومین روز متوالی به نشانه اعتراض دست به تجمع زدند.

هپکویی‌ها با انتقاد از عملکرد مدیر ارشد استان اظهار داشتند: شخص استاندار در سال گذشته در بازدیدی از هپکو، قول تعیین تکلیف و پایان مشکلات هپکو را تا پایان سال 96 داده بودند ولی امسال در آستانه روز کارگر، با سخنانش ما را  دلسردتر کرد. ایشان با حضور در جمع کارگران هپکو اظهار داشت: "زورمان به حل مشکلات هپکو نمی‌رسد".

کارگران هپکو با تجمع در بیرون از ساختمان این شرکت، از مسئولان استان خواستار تعیین وضعیت کار در هپکو شدند. آنها ایجاد فضای کار در شرکت را مهم‌ترین مطالبه خود از مسئولان استانی و کشوری عنوان و تاکید کردند: در شرایط کنونی دیگر حقوق و معوقات برای ما اهمیت ندارد و آنچه مهم است تضمین امنیت شغلی کارگران در هپکو و تضمین ایجاد کار در کارگاه‌های شرکت است. الان دیگر به جایی رسیده‌ایم که اگر روند نبود کار در هپکو به همین شکل ادامه یابد، نابودی هپکو مسئله‌ای غیرقابل انکار و حتمی است.

وی بیان کرد: شب عید امسال منهای مشکلات مالی خانواده هپکویی‌ها، شاهد طلاق چندین خانواده از کارکنان هپکو بودیم. سوال بزرگ ما این است که چه کسی پشت قضیه واگذاری هپکو است که زور استاندار به عنوان مقام ارشد استان به حل این مشکل نمی‌رسد؟

یکی دیگر کارگران هپکو، با انتقاد از اجرای نادرست اصل 44 قانون اساسی خصوصا درباره هپکو گفت: ما با شخص کاری نداریم و مهم نیست چه کسی هپکو را تحویل می‌گیرد؛ مهم این است که شخص خریدار برای شرکت کار بیاورد و این همه نیروی بیکار بلاتکلیف و متخصص را ساماندهی کند.

وی افزود: مشکل کار، اصلی‌ترین مسئله هپکو است. هیچیک از هپکویی‌ها راضی به مسدود کردن معابر، خیابان‌ها یا مسیر ریلی شهر نیستند اما با این وضعیت چه باید کرد.

وی  ادامه داد: خریدار اصلی هپکو از زمان واگذاری تاکنون به مدت ده سال، هپکو را تعطیل کرد و مالک جدید نیز در بدو ورود به هپکو، قول تامین تجهیزات مورد نیاز کارگاهی و امنیت شغلی در شرکت را داد درحالی‌که هیچیک از وعده‌ها عملی نشد و کارگران همچنان با معوقات حقوقی مواجهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز