خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی ۱۸۰ کارگر اخراج شده «صدر فولاد» برای بازگشت به کار/تعویق ۷ ماه مزد معوقه

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۹۲

با گذشت بیش از ۵ ماه از اخراج ۱۸۰ نفر از کارگران کارخانه «صدر فولاد» خرم‌آباد، هنوز کارفرما مطالبه‌های حقوقی کارگران اخراجی را پرداخت نکرده است. کارگران از زمان اخراج تاکنون پیگیر بازگشت به‌کار خود هستند.

به گزارش ایلنا، آذر ماه سال ۹۶، حدود ۱۸۰ نفر از کارگران کرخانه «صدر فولاد» خرم‌آباد در استان لرستان با میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار به دلیل عدم نیاز از سوی کارفرما اخراج شدند. همچنین حدود ۳ نفر از پرسنل اداری صدر فولاد که در دفتر تهران کار می‌کردند، کار خود را از دست داده‌اند.

به نقل از کارگران این واحد صنعتی گفته می‌شود، برای پیگیری مطالبات مزدی وضعیت بازگشت به کارمان هرچند روزی یک‌بار مقابل ساختمان نهادهای مختلف دست به اعتراض می‌زنیم اما هنوز بلاتکلیف هستند.

از قرار معلوم کارگران این کارخانه در پنج ماهی که اخراج شده‌اند؛ در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.

گفته می‌شود کارگران اخراجی در حال حاضر حدود ۷ ماه مطالبات مزدی از کارفرما خود طلبکارند اما تاکنون تحت پوشش بیمه بیکاری قرار نگرفته‌اند. آنها نگرانند که با ادامه این وضعیت نتوانند برای مدت زیادی با این شرایط بتوانند ادامه دهند.

به گفته کارگران اخراجی؛ مدیریت این واحد صنعتی مدعی‌ست در شرایطی که به دلیل مشکلات اقتصادی حتی قادر به پرداخت دستمزد کارگران موجود نیست، امکان بازگشت به کار اخراج‌شدگان وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز