خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رامیان و آزادشهر مطرح کرد؛

کارگران معدن یورت بیش از ۵ ماه حقوق معوقه دارند/عدم رعایت استانداردهای ایمنی در معدن

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۴۷

نماینده مردم آزادشهر در مجلس با انتقاد از اینکه کارگران معدن یورت بیش از ۵ ماه حقوق معوقه دارند، گفت: پیمانکار تنها به فکر سودآوری و منفعت اقتصادی است.

به گزارش ایلنا، «علیرضا ابراهیمی» با یادآوری حادثه انفجار معدن زمستان یورت که باعث کشته شدن 43 نفر از معدنچیان شد، گفت: متاسفانه از این حادثه درس عبرت نگرفته نشد و به رعایت استاندارد‌ها و ایمنی در معدن بی‌توجهی می‌شود. البته هرچند بعد از حادثه خدماتی به کارگران این معدن ارائه شد اما پس از ۶ ماه این خدمات رسانی متوقف شد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه کارگران معدن یورت بیش از ۵ ماه حقوق معوقه دارند و بیمه آن‌ها ناقص پرداخت می‌شود، تصریح کرد: البته مشکل کارگران حقوق معوقه نیست بلکه عدم ایمنی معدن است این در حالی است که بخش خصوصی نیز هیچ توجهی به رعایت استاندارد‌ها ندارد.

وی با یادآوری تلاش برای پیگیری مشکلات کارگران معدن یورت از طریق وزارت صنعت، افزود: این پیگیری‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه استانداردهای ایمنی در معدن یورت زمستان آزادشهر رعایت نمی‌شود، گفت: به صورت جدی نیاز است ایمنی در معادن توسط دولت انجام شود زیرا پیمانکار به هیچ وجه به این مهم توجه نداشته و به فکر سودآوری و منفعت اقتصادی خود است نه جان کارگران.

ابراهیمی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن وتجارت تاکنون نتوانسته گامی جدی در جهت رفع مشکلات کارگران بردارد و از سویی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تاکنون ورودی جدی به حوزه تامین اجتماعی و بیمه این قشر نداشته است.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کار در معدن جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، گفت: در این رابطه خلاء قانونی نداریم و کار در معدن جزو مشاغل سخت است اما بخش خصوصی خود را ملزم به رعایت قانون نمی‌داند؛ در این رابطه نیاز است وزارت کار، صنعت و معدن و شورای عالی معادن به مشکلات کارگران معدن توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز