خبرگزاری کار ایران

قراردادموقتی‌های نفت در انتظار تحقق وعده‌ها/قرار بود اوضاع تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۶۹

کارگران قرارداد موقتِ نفت می‌گویند: وعده‌های وزارتخانه در جهت بهبود وضعیت شغلی و معیشتی غیررسمی‌ها محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران قرارداد موقت نفت از عدم تحقق وعده‌ها در جهت بهبود وضعیت شغلی و معیشتی خود انتقاد دارند.

تعدادی از این کارگران با بیان اینکه همچنان با ما قراردادهای موقت یک ماهه و دو ماهه می‌بندند و دستمزدمان نیز یک سوم رسمی‌هاست، با انتقاد از بدقولی مسئولان می‌گویند: به ما وعده داده بودند که دوران تبعیض به زودی به سر خواهد رسید و اوضاع تغییر خواهد کرد اما هیچ خبری نشد. اردیبهشت ماه هم فرارسیده اما نشانه‌ای از تغییر نیست.

این کارگران می‌گویند: به هرجا مراجعه کرده‌ایم فقط یک پاسخ را شنیده‌ایم: صبور باشید و در انتظار بمانید؛ به زودی اوضاع تغییر می‌کند.

یک کارگر قرارداد موقت نفت که در یک منطقه عملیاتی کار می‌کند، هم گفت: کارِ من سخت است؛ چراکه در پروژه‌های عملیاتی و روی سکوهای نفتی مشغول به کار هستم؛ با این وجود یک کارمند رسمی نفت که در بخش غیرعملیاتی شاغل است و در اتاق سرد در تهران زیر کولر نشسته، چند برابرِ من حقوق می‌گیرد. من دستمزدم فقط «کمی» از حداقل دستمزد کارگری بیشتر است.

در بهمن ماه سال گذشته وزیر نفت وعده داده بود تا اردیبهشت 97، معیشت نیروهای قراردادی نفت، دچار تحول جدی خواهد شد. زنگنه تصریح کرده بود: برنامه جامع بهبود وضعیت معیشتی نیروهای قراردادی مدت موقت تصویب شده و در حال برطرف کردن برخی موارد جزیی برای عملیاتی کردن آن هستیم. سی هزار کارگر قرارداد موقت نفت در انتظار تحقق این وعده هستند. خواسته اصلی قرارداد موقتی‌ها در نفت، رفع تبعیض شغلی، عقد قراردادهای دائم و پرداخت حقوق مکفی‌ست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز