خبرگزاری کار ایران

صدور حکم «تعلیق» از کار «قرق‌بان»شرکت نکاچوب/کارفرما: پیگیر بازگشت‌ به کار کارگر بیکار شده هستم

کد خبر : ۶۱۷۹۹۷

منابع خبری ایلنا در استان مازندران از تعلیق کاری یکی از کارگران «قرق‌بان» جنگل‌های ساری که تحت مسئولیت «شرکت نکاچوب فعالیت دارد، خبر دادند.

به گزارش ایلنا، منابع خبری در کارخانه نکاچوب مازندران می‌گویند با فشار جنگلبانی ساری یکی از کارگران «قرق‌بان» بخش حفاظت از جنگل شرکت نکاچوب با حکم تعلیق از کار مواجه شده است.

این منابع با بیان اینکه کارگر اخراج شده سابقه ۲۰ ساله در شرکت نکاچوب را در بخش جنگلبانی دارد، افزود: با اجرای «طرح تنفس جنگل» فشار جنگلبانی برای جلوگیری از قاچاق چوب به شرکت‌ها بیشتر شده و کارگرانی که مسئولیت حفاظت و نگهبانی از جنگل را همانند «قرق‌بانان» برعهده دارند؛ با سختی‌های زیادی مواجهند.

این منابع کارگری در تشریح اخراج این کارگر شرکت نکاچوب گفتند: «نورعلی اشری» که به شیرآقا مزدهی شهرت دارد، قرق‌بان شرکت نکاچوب در منطقه جنگلی ساری است که از هفتم اسفند ماه سال ۹۶ به دلیل قاچاق ۱۰ اصله درخت ازسوی قاچاقچیان چوب تعلیق از کار شده است.

به گفته کارگران نکاچوب، روز ششم یا هفتم اسفند ۹۶ آقای اشری  که مطابق هر روز به محل کار خود واقع در بخش نگهبانی جنگل‌های روستای قروت می‌رود؛ گزارش قاچاق ده اصله درخت به وی داده می شود و از می‌خواهند پاسخگو باشد.

به گفته همکاران وی، خروج چوب‌های قاچاق شده شب قبل انجام شده بود و آقای اشری که مطابق ساعت کاری خود از ساعت ۴عصر روز قبل از جنگل خارج شده بود از این اتفاق (قاچاق چوب) بی‌خبر بود اما مسئولان جنگلداری منطقه ساری اصرار  دارند وی سهل‌انگاری کرده و باید تاوان چوب‌های خارج شده از منطقه را بدهد.

طبق اظهارات آنها، در این مورد جنگلبانی تاکید دارد یا باید قاچاقچیان را معرفی کند یا خود با قبول مسئولیت خروج چوب‌ها از درب نگهبانی تاوان سهل‌انگاری کار خود را بدهد.

این کارگران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو ماه است که فشار جنگلداری برای معرفی اسامی تعدادی قاچاقچی به آقای اشری بیشتر شده در ادامه گفتند: آقای اشری تاکید دارد در این مورد کسی را هنگام قاچاق چوب ندیده و نمی‌تواند کرامت انسانی خود را برای معرفی تعدادی انسان زیر پا بگذارد.

به گفته کارگران بخش حفاظت از جنگل شرکت نکاچوب، هم از لحاط قانونی و هم انسانی درست نیست مدیریت شرکت و منابع تحت فشار آن از کارگری که ۲۰ سال سابقه کار در بخش جنگلبانی را دارد وصادقانه خدمت کرده، بخواهند مسئولیت خروج غیرقانونی ۱۰ اصله درخت را از درب خروجی نگهبانی بپذیرد.

کارگران شرکت نکاچوب که پیگیر وضعیت بازگشت به کار همکار خود هستند درباره شرایط فعلی او  گفتند: از اسفند ماه سال گذشته آقای اشری سرگردان شده‌ و حق ورود به محل کارش را ندارد.

این کارگران درباره مطالبات صنفی همکارش گفتند: از زمان اخراج آقای اشری، او هیچگونه در آمدی ندارد و حقوق و سایر مزایای قانونی‌اش از سوی شرکت نکاچوب اکنون به‌طور کامل قطع شده است.

آنها در خاتمه ضمن در خواست از مسئولان استانی برای بازگشت به کار همکارشان مدعی شدند: ما حدود ۳۵۰ کارگر حفاظتی جنگل هستیم که بعد از اجرای طرح تنفس جنگل به دنبال برقراری مزایایی هستیم که در گذشته دریافت می‌کردیم و اکنون ناقص اجرا می‌شود.

تمام تلاش خود را برای بازگشت به کار «قرق‌بان» تعلیق شده به کار می‌گیریم

ذکریا دیان (مدیرعامل شرکت نکاچوب) ضمن تایید وضعیت تعلیق از کار یکی از کارگران بخش حفاظتی این شرکت گفت: این اتفاق برای یکی از کارگران بخش قرق‌بانی جنگل افتاده و ما تمام تلاش خود را برای بازگشت به کار این کارگر زحمتکش به کار می‌گیریم.

او با بیان اینکه؛ وی مسئول واحد نگهبانی ورود و خروج چوب از جنگل بوده است، افزود: متاسفانه به دلایلی که ما از آن بی‌خبریم مقدار حدود ده اصله درخت از وردی نگهبانی جنگل خارج شده و ایشان باید به جنگلبانی پاسخگو باشد.

او با بیان اینکه در این مورد چندین بار با جنگلبانی ساری وارد مذاکره شده‌ایم که این مشکل به نوعی مرتفع شود، افزود: در این مورد مسئولان جنگلبانی اصرار بر دستگیری قاچاقچیان ده اصله درخت دارند.

به گفته وی، مسئولان جنگلبانی اعتقاد دارند قرق‌بان جنگل وظیفه قرق‌بانی داشته و در این مورد قصور کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز