خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در مجلس:

وزارت بهداشت در زمینه سلامت کار عقب‌گرد داشته است/تکلیف کارگاه‌های کوچک در بسته سلامت شغلی تعیین شود

کد خبر : ۶۱۷۹۲۵

روز گذشته، گردهمایی روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی در سالن‌های همایش سینا و صدرا دانشکده پزشکی با حضور معاونت بهداشت حرفه‌ای - طب کار، نماینده مجلس شیراز و کارشناسان بهداشت‌ کار برگزار شد.

به گزارش ایلنا، فرج‌الله رجبی (نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ) ضمن برشمردن علل بروز بیماری‌های شغلی خواستار معلوم شدن تکلیف کارگاه‌های کوچک در ارائه بسته سلامت شغلی شد.

اوبا مطرح کردن این سوال که آیا در یک صافکاری یا نجاری کارگر در معرض کم شنوایی یا سایر بیماری‌های شغلی نیست، خواستار توجه بیشتر مدیران وزارت بهداشت به سلامت شغلی کارگران شاغل در کارگاه‌های کوچک شد.

رجبی در انتقاد از عقب‌گردهای وزارت بهداشت در این حوزه این سؤال را مطرح کرد که چرا در این وزارتخانه معاونت بهداشت حرفه‌ای و طب کار تبدیل به مدیریت شده است؟ آیا وزارتخانه می‌خواهد صورت مسئله را نبیند؟

نماینده شیراز با اشاره به این‌که در دوران تحصیل پزشکی عمومی، دانشجویان هیچ واحد درسی را در ارتباط با بیماری‌های شغلی سپری نمی‌کنند، خواستار رفع این نقیصه در آموزش پزشکی شد.

رجبی پیشنهاد داد نقش متخصصان طب کار در ارائه بسته‌های سلامت شغلی جدی گرفته شود.

این نماینده مجلس افزود: پزشک مسئول سلامت شغلی باید روند تولید و مخاطرات ناشی از آن را بشناسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور خواستار آن شد که وزارت بهداشت مشخص کند در ساله‌ای آینده به چند متخصص طب کار و کارشناس بهداشت حرفه ای احتیاج داریم.

رجبی خواستار آن شد که هزینه‌های سلامت کارگر در هزینه تولید لحاظ شود و عدم توجه به سلامت کارگر در روند تولید را سیاستی پوپولیستی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز