خبرگزاری کار ایران

تاخیر ۵ ماهه دستمزد ۱۵۰۰ کارگر نورد لوله صفا و پروفیل ساوه

کد خبر : ۶۱۷۵۹۰

حدود ۱۵۰۰ کارگر کارخانه‌های نورد لوله صفا و پروفیل ساوه، ۵ مزد معوقه از کارفرما طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع خبری در این دو واحد تولیدی می‌گویند: مطالبات معوقه کارگران این دو کارخانه (نورد لوله صفا و پروفیل ساوه) مربوط به سال ۹۶ و یک ماه از سال ۹۷ می‌شود.

آنها با بیان اینکه بارها از سوی کارفرما وعده پرداخت حقوق به کارگران داده شده است، اظهار می‌کنند: طبق قرار قبلی و جلساتی که در کمیسیون کارگری شهرستان ساوه گرفته شده است، کارفرما مکلف به پرداخت مطالبات معوقه کارگران براساس زمان‌بندی‌های مشخص شده است.

این کارگران ادامه می‌دهند در پی بلاتکلیف ماندن معوقات مزدی کارگران در روزهای گذشته شاهد اعتراض همکارانمان در کارخانه نورد لوله صفا بودیم.

این کارگران اضافه می‌کنند: کارخانه نورد لوله صفا و پروفیل دارای تولید و بازار فروش خوبی است اما از دو سال گذشته، زمانی که تحریم‌ها هنوز به شدت امروز نبود؛ کارفرمای این دو کارخانه حقوق کارگران را با تعویق پرداخت می‌کرد.

آنها می‌گویند: گرانی‌های روزافزون کالاهای مصرفی، افزایش اجاره بهای مسکن، عقب‌افتادگی اقساط بانکی و... کارگران را تحت فشار مضاعف اقتصادی قرار داده است.

به ادعای کارگران کارخانه‌های نورد لوله صفا و پروفیل ساوه، همه مسئولان به ویژه مسئولان استانی و شهرستانی از موضوع مطالبات مزدی کارگران این دو واحد باخبرند اما تاکنون مطالبات آنها بر زمین مانده است.

این کارگران می‌گویند: ما به دنبال تامین هزینه زندگی خانواده‌هایمان هستیم و از مسئولان استان مرکزی انتظار داریم مشکلات زندگی بدون دریافت ۵ ماه حقوق را درک کنند.

مطالبات مزدی کارگران نورد لوله صفا و پروفیل ساوه مربوط به سنوات گذشته است

داود میرزایی (دبیر خانه کارگر استان مرکزی) ضمن تایید مطالبات مزدی کارگران این دو کارخانه گفت: مطالبات مزدی کارگران نورد لوله صفا و پروفیل ساوه مربوط به سنوات گذشته است که انباشت شده.

او گفت: مشکلات کارگران این دو کارخانه در کمیسیون‌های کارگری شهرستان مطرح شده و طبق تصمیم‌های گرفته شده از سوی اعضای حاضر قرار است کارفرما معوقات مزدی آنها را به‌صورت زمان‌بندی بپردازد.

به گفته وی، پایان سال گذشته کارفرما یک ماه مزد و عیدی کارگران این دو کارخانه را یکجا پرداخت کرد و قرار است ضمن پرداخت حقوق جاری، یک ماه از معوقات مزدی کارگران را نیز بپردازد.

طبق اظهارات وی، فردا (دهم اردیبهشت) موعد پرداخت یک ماه از دستمزد کارگران این دو کارخانه است که امیدواریم  محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز