خبرگزاری کار ایران

ربیعی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی:

تلاش کردیم از ستیز بین کارگر و کارفرما کاسته و به‌جای آن خانواده تولید درست کنیم

کد خبر : ۶۱۶۶۰۰

وزیر کار با بیان اینکه حل مشکلات کوچک را مورد توجه داریم، گفت: معتقدیم همه خدمت این نیست که فقط روی کارهای بزرگ و حل مشکلات بزرگ تمرکز کنیم بلکه می‌توان با باز کردن گره‌های کوچک و حل مشکلات کوچک نیز به مردم خدمت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی ربیعی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در محل دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد مراجعه همه مردم ایران قرار دارد، اظهار داشت: به دلیل رکود اقتصادی که در سال‌های قبل‌تر شاهد آن بودیم شاهد ریزش نیروی کار و بیکاری‌ها بودیم و به همین جهت سیاست مهم ما این بود که نگذاریم بیکاری‌های جدید ایجاد شود و همین شغل‌های موجود را با تلاش بسیار حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در سال 96 شاهد 700 هزار شغل بودیم که برای اولین بار وارد محیط کار می‌شدند، گفت:‌ تعداد افرادی که وارد بازار کار می‌شدند بیش از ظرفیت متقاضیان کار است اما امیدواریم در پایان سال 97 شاهد آماری بسیار بیشتر از 700 هزار نفر باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه سیاست مهم این وزارتخانه در سال‌های گذشته جلوگیری از ستیز کارگر و کارفرما بوده است، گفت: ما از ابتدای فعالیت خود در وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی تلاش داشتیم تا از ستیز بین کارگر و کارفرما کاسته و به‌جای آن خانواده تولید درست کنیم.

وی با اشاره به تمرکز وزارت کار برای افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان و خدمات دیگر ارائه شده به آنان گفت: در سال 96 برای اولین بار 400 میلیارد تومان را به مسائل رفاهی کارگران و افراد تحت پوشش اختصاص دادیم و برای مثال خانواده برخی بازنشستگان که تاکنون به سفر زیارتی مشهد مشرف نشده‌اند را به این سفر زیارتی اعزام کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و خانواده‌های طلاق و کودکان بدون کفیل و سرپرست را هم مورد توجه داشته‌ایم، گفت: خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که بالای پنج نفر جمعیت داشتند و بدون سرپرست بوده‌اند را مورد حمایت قرار دادیم و ماهیانه حقوقی معادل 800 هزار تومان دریافت می‌کنند.

ربیعی در پایان با بیان اینکه حل مشکلات کوچک را مورد توجه داریم، گفت: معتقدیم همه خدمت این نیست که فقط روی کارهای بزرگ و حل مشکلات بزرگ تمرکز کنیم بلکه می‌توان با باز کردن گره‌های کوچک و حل مشکلات کوچک نیز به مردم خدمت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز