خبرگزاری کار ایران

موجی از اعتصاب‌های صنفی در اروپا برپا شده‌است/ششمین اعتصاب کارکنان شبکه ریلی فرانسه

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۳۴

کارکنان فرودگاهی آلمان و کارکنان شبکه ریلی دولتی فرانسه از عصر روز گذشته وارد اعتصاب گسترده شده‌اند. اعتراضات صنفی آنها تا انتهای هفته ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارکنان فرودگاهی آلمان و کارکنان شبکه ریلی دولتی فرانسه از عصر روز گذشته دست به اعتصابات گسترده زده‌اند. بسیاری از پروازها در سطح اروپا بویژه فعالیت دو شرکت بزرگ هواپیمایی ایرباس و لوفت هانزا مختل شده است.

به دلیل اعتصاب کارمندان بخش امنیت، بسیاری از گیت‌های بازرسی مسافران پیش از سوار شدن آنها به هواپیما بسته شده است. به همین دلیل آن دسته از مسافرانی که پروازشان لغو نشده نیز امکان عبور از گیت‌های کنترل و ورود به هواپیما را ندارند و این مشکل باعث ایجاد صف‌های طولانی مقابل معدود گیت‌های بازرسی شده است که همچنان فعال هستند.

علاوه بر کارکنان فرودگاه‌ها، در برخی از شهرهای آلمان کارکنان بخش حمل و نقل عمومی، مهدکودک‌ها، همچنین شرکت‌های جمع‌آوری زباله نیز به این اعتصاب پیوسته‌اند.

قرار است سومین دور مذاکرات با کارفرمایان طی روزهای ۱۵ و ۱۶ آوریل برگزار شود. در کشور فرانسه نیز طی روزهای ۹ تا ۱۵ آوریل اعتصاب‌های متعددی در بخش‌های حمل و نقل عمومی (هوایی و ریلی) برگزار خواهد شد.

کارکنان شرکت حمل و نقل ریلی در فرانسه نیز در چارچوب برنامه اعلام شده‌ی خود مبنی بر برگزاری ۳۶ روز اعتصاب تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی، این هفته برای چند روز اعتصاب خواهند کرد. این ششمین اعصاب کارکنان با هدف افزایش دستمزدها از ماه فوریه تاکنون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز