خبرگزاری کار ایران

تورم ۱۳ هزار درصدی در ونزوئلا/کارگران قدرتِ خرید ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۲۱۲

تا پایان سال ۲۰۱۸ تورم در ونزوئلا به ۱۳ هزار درصد می‌رسد. بسیاری از خانوارهای کارگری قدرت خرید خود را از دست داده اند. صحبت از پرداختن چند دسته اسکانس برای خرید یک قوطی کنسرو است.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت مستقل سی ان ان مانی که که اخبار حوزه پول و بانک را پوشش می‌دهد، تورم در ونزوئلا همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است و تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۳ هزار درصد می‌رسد. با این حال دولت برنامه‌ای برای توقف و کنترل آن ندارد و همین امر قدرت خرید بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

پول ونزوئلا (بولیوار) ارزش خود را در برابر دلار آمریکا به‌طور کامل از دست داده است اما کارگران و افراد کم‌درآمد ناچار هستند برای خرید مایحتاج معادل دلاری آن را پرداخت کنند. در نتیجه اگر پول کافی هنگام خرید همراه خود نداشته باشند، عملا دست خالی به خانه برمی‌گردند.

خبرنگار سی ان ان در ونزوئلا گزارش می‌‌کند که مردم برای خرید یک قوطی کنسرو ساعت‌ها در صف فروشگاه‌ها می‌ایستند و تازه وقتی نوبتشان می‌رسد باید چند دسته پول برای خرید یک قوطی کنسرت به فروشنده بدهند.

البته به تازگی کارفرمایان به‌جای قسمتی از دستمزدِ کارگران به آنها کالا و مایحتاج‌ ضروری زندگی را می‌دهند تا کارگران از ایستادن در صف رهایی یابند. با این حال زندگی در پایتخت ونزوئلا به سختی می‌گذرد. «بولیوار» در یک سال گذشته ۹۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در این شرایط افزایش بالای ۵۰ درصد حداقل دستمزد در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم کفاف تمام هزینه‌های زندگی کارگران را نمی‌دهد. عمق نارضایتی آنها در حال افزایش است و احزاب و گروه‌ها  به‌جای اجماع بر سر حل مشکل و کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی، در حال تسویه‌حساب‌های سیاسی با یکدیگر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز