خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

منابع مصادره‌ شده‌‌ تامین اجتماعی برگشت داده شود/لغو بند «ز» یک مطالبه‌ جدی‌ست

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۲۰۹

حسین حبیبی اعتقاد دارد؛ نباید بحث بند «ز» و تصویب آن را تمام شده دانست بلکه باید با همه توان برای ابطال آن اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ماه‌های پایانی سال گذشت، بند «ز» تبصره هفت لایحه بودجه ۹۷ علیرغم اعتراضات گسترده کارگران در مجلس تصویب شد و از تایید شورای نگهبان نیز گذشت. حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) معتقد است؛ نباید کار را «تمام شده» دانست و باید با همه توان به مطالبه‌گری برای ابطال این مصوبه ادامه داد.

بند «ز» تبصره هفت لایحه بودجه ۹۷ که حالا پس از تصویب و نهایی شدن به بند «و» تبدیل شده، منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی را به «خزانه‌داری کل کشور» منتقل می‌کند. حبیبی در ارتباط با این انتقال و نهایی شدن آن می‌گوید: دست‌اندازی به منابع کارگران در سازمان تامین اجتماعی که همان حق بیمه کارگران است که از محل کسر درصدی از دستمزد تامین می‌شود، به‌طور رسمی و قانونی درحالیکه مغایر و مخالف شرع مقدس اسلام و در تضاد با اصول ۵۳ ، ۷۱ و  ۷۲ قانون اساسی  است، در قالب بودجه ۹۷ دولت وبا مشارکت و همراهی نامبارک دولت و مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام کلید خورد و به سرانجام رسید.

او ادامه می‌دهد: ما کارگران به زمامداران و مسئولان اعتماد کردیم و بازی خوردیم یا اینکه غفلت و کوتاهی کردیم؛ هرچه هست امروز منابع درمانی‌مان را صاحب شده‌اند.

حبیبی تاکید می‌کند: در شرایط فعلی باید کاری کرد تا منابع مصادره شده‌ی سازمان برگشت داده شود؛ ابطال بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه، مطالبه اصلی کارگران در سال ۹۷ است.

"اما چطور می‌توان یک مصوبه‌ی نهایی شده را از حیز انتفاع ساقط کرد" حبیبی در پاسخ به این سوال، راهکارهایی را ارائه می‌دهد: یکی از راهکارها، اعتراض جمعی کارگران است، اگر پرقدرت‌تر از قبل به همه مسئولان نارضایتی خود را ابراز کنیم، به هرحال بی‌ثمر نخواهد بود؛ کار دیگری که می‌شود انجام داد، رایزنی با نمایندگان مجلس است؛ نمایندگان مجلس اگر «بخواهند» می‌توانند در قالب طرح، این لایحه را ابطال کنند. آنها می‌توانند اقدام به تنظیم درخواست در قالب طرح مجلس، جهت برگرداندن منابع سازمان تامین اجتماعی از خزانه‌داری کل کشور و تحویل آن به صاحبان اصلی، نمایند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز