خبرگزاری کار ایران

کارخانه مقره‌سازی در آستانه تعطیلی/۱۳۰ کارگر بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۸۸

کارخانه «مقره‌سازی» واقع در شهرستان ساوه به دلیل نامعلومی دچار مشکل شده و در آستانه تعطیلی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در کارخانه مقره‌سازی اعلام کردند: بیش از ۱۳۰ کارگر شاغل در این کارخانه بعد از پایان تعطیلات نوروزی از کار بیکار شده‌اند.

آنها ضمن اشاره به وضعیت بحرانی کارخانه اظهار کردند: کارخانه «مقره‌سازی» واقع در شهرستان ساوه به دلیل نامعلومی دچار مشکل شده و در آستانه تعطیلی قرار دارد.

به گفته آنها، از مجموع ۱۵۰ کارگر کارخانه مقره‌سازی، حدود ۱۳۰ کارگر اخراج شده و مابقی برای نگهداری از ماشین‌آلات و محافظت اموال در کارخانه باقی مانده‌اند.

آنها با بیان اینکه کارگران این کارخانه روز گذشته (شنبه ۱۸ اسفند ماه) برای پیگیری وضعیت اشتغال خود مقابل ساختمان فرمانداری ساوه تجمع کرده بودند، افزودند: کارفرما تاکید دارد کارگران بیکار شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی معرفی شوند.

آنها با تاکید بر لزوم تامین امنیت شغلی کارگران این واحد تولیدی از سوی دولت، می‌گویند: کارگران این کارخانه انتظار دارند با حمایت دولت به کارشان بازگردند.

به گفته آنها، نگرانی‌هایی که کارگران به واسطه دریافت نکردن مطالبات معوقه خود متحمل شده‌اند هم‌اکنون با تصمیم کارفرما برای تعطیلی کارخانه، دوچندان شده است.

مقره‌سازی وارث خصوصی‌سازی غلط شده است

در این زمینه داود میرزایی (دبیر خانه کارگر ساوه) با تایید مشکلات کارگران و کارخانه مقره‌سازی گفت: مشکلات واحد‌های صنعتی همانند مقره‌سازی از زمانی آغاز شد که این واحد صنعتی به بخش خصوصی واگذار شد.

او گفت: متاسفانه به دلیل اجرای غلط این قانون از حدود یک دهه قبل تاکنون مشکلات عمده‌ای متوجه امنیت شغلی و معاش کارگران شده است.

به گفته وی، واگذاری صنایع دولتی به بخش خصوصی درحالی صورت می‌گیرد که خریداران و مالکان جدید واحدهای صنعتی عمدتا هیچ شناخت کار‌شناسی از واحد مورد تملک خود ندارند و همین مساله، صنایع بزرگ را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

میرزایی تاکید کرد: واگذار شدن واحدهای صنعتی به افرادی که احاطه کامل بر نحوه مدیریت صنایع بزرگ ندارند، از میزان تولید واحدهای صنعتی به‌طور چشمگیری کاسته و این واحد‌ها را با مشکل مالی روبرو کرده است.

این فعال کارگری افزود: به عنوان مثال واحدهایی مثل «مقره‌سازی» در نتیجه همین شیوه واگذاری امروز برای ادامه فعالیت‌ و پرداخت دستمزدهای خود با مشکلاتی مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز