خبرگزاری کار ایران

از زمان کودتای سال ۲۰۱۶؛

اخراج و بازداشت ۲۰ هزار نفر از پرسنل ادارت دولتی و خصوصی ترکیه

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۲۹

از زمان کودتای سال ۲۰۱۶ در ترکیه، تاکنون ۱۰ هزار نفر از پرسنل ادارت و سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی از کار اخراج شده‌اند. حدود ۱۰ هزاز نفر دیگر هم بازداشت شده‌اند و برای بسیاری از آنها دادگاهی تشکیل نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی. ان. ان، از زمان کودتای سال ۲۰۱۶ در ترکیه تاکنون ۱۰ هزار نفر از پرسنل ادارت و سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی از کار اخراج شده‌اند.

این افراد عموما کارمند، کارگر، معلم و پرستار بودند. از آنجا که دولت ترکیه راسا در اخراج آنها نقش داشته است، آنها نمی‌توانند به راحتی کار پیدا کنند و از روی ناچاری به مشاغلی همچون دستفروشی روی آورده‌اند.

عده‌ای دیگر هم در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها به عنوان کارگر ساده مشغول به کار شده‌اند تا بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند و کاری با دستمزدهای اندک داشته باشند.

تعداد افردای که در این مشاغل کار می‌کردند و بازداشت شده‌اند هم کم نبوده است. تخمین زده می‌شود که تعداد آنها حدود ۱۰ هزار نفر باشد. روند دادرسی موجب اعتراض جامعه مدنی ترکیه شده است.

برای بسیاری از آنها دادگاهی تشکیل نشده است. آنهایی هم که دادگاهی شده‌اند و احکام طولانی مدت حبس و جریمه نقدی گرفته‌اند، در دادگاه حق برخورداری از وکیل را نداشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز