خبرگزاری کار ایران

رونق آزمون‌های استخدامی در ایتالیا در نبودِ شغل

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۹۱۱

نبود امنیت شغلی در ایتالیا جوانان این کشور را وادار به شرکت در آزمون‌های استخدامی دولت کرده است. با این حال آنها برای قبولی در این آزمون مشکلات فراوانی دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از بخش انگلیسی زبان یورونیوز، مشاغل بخش دولتی در کشور ایتالیا در میان متقاضیان شغل از محبوبیت بالایی برخوردار است. تعداد متقاضیان زیاد است اما برای همه آنها کاری وجود ندارد. بدین جهت آزمون استخدامی طولانی و سخت است و تعداد زیادی از سراسر کشور در این آزمون شرکت می‌کنند.

در حدود ۲۰۰۰ نفر برای شرکت در آزمون استخدامی پرستاری در حومه شهر تورین در شمال ایتالیا اقدام کرده‌اند. از این تعداد تنها پنج نفر لباس پرستاری بر تن خواهند کرد.

متقاضیانی که برای ۵ شغل پرستاری در حومه تورین با هم رقابت می‌کنند، تنها برای حقوق ماهانه ۱٫۸۹۰ یورو در ماه رقابت نمی‌کنند. رقابت اصلی در واقع بر سر داشتن «شغلی مادام‌العمر» است. در ایتالیای امروز با وضعیت اقتصادی نامناسب، چنین شغلی فرصت خوبی برای متقاضیان است.

به عبارت دیگر نبود امنیت شغلی و رقابت تنگاتنگ برای استخدام در یک بخش دولتی به دغدغه جوانان ایتالیایی تبدیل شده است. ایتالیا با بحران اقتصادی دست به گریبان است و این یک چالش برای آینده جونان جویای کار تبدیل شده است.

بحران اقتصادی و متعاقب آن سیاست اقتصاد ریاضتی، امنیت شغلی کارگران را در مقابل صیانت از کارفرمایان و سرمایه‌های آنان آسیب‌پذیر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز