خبرگزاری کار ایران

۲۴۰ معدنچی اوکراینی در عمق ۱۰۰۰ متری محبوس شدند

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۳۲۸

پس از آن‌که اوکراین؛ برق یک معدن در شرق این کشور در استان لوهانسک را قطع کرد، ۲۴۰ معدنچی در عمق هزار متری زمین گرفتار شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل تاس، شرکت برق اوکراین، برق معادن منطقه «پرفورمایسکوگول» را که در منطقه لوهانسک و در کنترل کی‌یف قرار دارد، قطع کرده است. در اثر این اقدام آسانسورهای معدن از کار افتاده‌اند.

میخائیل وولینتس (رئیس اتحادیه تجاری مستقل معدن‌چیان اوکراین) گفت: ۲۴۰ معدنچی زیرزمین محبوس شده‌اند.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «امروز، دوم آوریل، شرکت برق دولتی “رجیونالنیه الکتریشسکیه ستی” تمام معدن‌های منطقه پرفورمایسکوگول در استان لوهانسک را بدون برق گذاشته است. وضعیت بحرانی است، حتی آسانسورهای معدن نیز از کار افتاده‌اند. در این بین، ۲۴۰ معدنچی زیر زمین، در عمق بیش از هزار متری، مانده‌اند.»

به گفته وولینتس، برق فعلی معادن تنها برای تهویه هوا و پمپ کردن آب به بیرون کفایت می‌کند. یک برنامه اضطراری برای تخلیه معدن‌چیان گرفتار شده درنظر گرفته شده است. براساس این برنامه، معدنچیان از طریق دروازه‌های خروج اضطراری و با بالا رفتن از پله‌ها در بخش جنوبی معدن به سطح زمین خواهند رسید.

این نخستین حادثه‌ای نیست که در جریان آن سازمان‌های تامین‌کننده برق، الکتریسیته معادن زغال سنگ را قطع کرده و شماری از معدن‌چیان را زیر زمین رها می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز