خبرگزاری کار ایران

تعطیلی ۴۰ درصد از کارخانه‌های چین/مبارزه با آلودگی ۷۵ هزار کارگر را بیکار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۲۱۰

دولت چین در یک سال گذشته ۱۰ هزار کارخانه را به خاطر کنترل آلودگی هوا تعطیل کرده است. کارخانه‌های کاشی‌و‌سرامیک و کارگاه‌های آجرپزی از این جمله هستند. این ۱۰ هزار کارخانه معادل ۴۰ درصد از کل کارخانه‌های این کشور را شامل می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از مجله آمریکایی فوربس، دولت چین در یک سال گذشته ۱۰ هزار کارخانه را به خاطر کنترل آلودگی هوا تعطیل کرده است. همچنین قرار است کارخانه‌ها و کارگاه‌های بیشتری در سال جاری میلادی تعطیل شوند.

مطابق پیش‌بینی فوربس از محل تعطیلی این کارخانه‌ها، تاکنون ۳۵ هزار کارگر بیکار شده‌‌اند و احتمالا ۴۰ هزار کارگر دیگر هم در آینده بیکار می‌شوند. بیشتر کارگرانی که بیکار می‌شوند در کارخانه‌های کاشی‌وسرامیک و کارگاه‌های آجرپزی کار می‌کنند.

دولت چین برخی از این کارگاه‌ها را تخریب کرده تا به مردم هشدار دهد به فکر بازگشایی آنها نباشند. با این حال فعالان محیط زیستی به خبرنگار این نشریه آمریکایی  گفته‌اند که دولت باید تمرکز خود را بیشتر روی خودروها بگذارد چراکه آنها بیشتر هوا را آلوده می‌کنند.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ آلودگی ذرات معلق هوا را از ۴۷ میکروگرم به ۳۵ میکروگرم برساند و موفقیت‌هایی هم در این زمینه به دست آورده با این حال گذار به هوای سالم و آسمان آبی به بیکاری ۷۵ تا ۱۰۰ هزار کارگر می‌انجامد.

مجله آمریکایی فوربس اعلام نکرده که این کارگران قرار است در چه کارهای جدیدی مشغول شوند و اینکه قرار است دولت تا زمان یافتن کار برای آنها حقوق و مزایای بیکاری درنظر بگیرد یا خیر. در مجموع اقدام ضربتی دولت چین بسیار از تولیدکنندگان قدیمی را مستاصل کرده است.  

تاکنون معادل ۴۰ درصد از کارخانه‌های چین تعطیل شده‌اند و آینده مبهمی در انتظار تولیدکنندگانی است که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز