خبرگزاری کار ایران

حدود ۳ میلیون کارگر اروپایی نگران امنیت شغلی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۴۹۴

در اتحادیه اروپا ۲ تا ۳ میلیون کارگر وجود دارند که امنیت شغلی ندارند، این نگرانی همواره برای آنها وجود دارد که کارفرمایان قراردادهای کار آنها را تمدید نکنند. حال اتحادیه اروپا در فکر ساماندهی قراردادهای کار آنهاست.

به گزرش خبرنگار ایلنا، اتحادیه اروپا به دنبال تضمین امنیت شغلی کارگران است. یک چهارم قراردادهای کاری یا قرارداد کار نیمه وقت است، یا قرارداد پیمانی است که ساعات کاری آن مشخص نیست.

در اتحادیه اروپا ۲ تا ۳ میلیون کارگر با این وضعیت وجود دارند که در مشاغل خدماتی، رانندگی و... کار می‌کنند. آنها نسبت به تمدید نشدن قراردادهای کاری خود نگران هستند و همین مساله چشم انداز آینده را برای آنها تیره و تار کرده است.

قوانین جدیدی به این منظور پیشنهاد شده است. طبق این قوانین کارگران اروپایی شرایط شغلی شفاف تری خواهند داشت. البته کسانی که شغل آزاد دارند و کمتر از هشت ساعت در هفته کار می کنند شامل این قوانین نمی‌شوند.

همچنین طبق بررسی‌هایی که در این تحقیق صورت گرفته بیش از یک چهارم قراردادهای کاری برای یک هفته و یا مدت زمان کوتاه‌تر منعقد می‌شود.عده‌ای هم برغم میل خودشان قراردادکاری نیمه وقت یا شغل کاذب دارند، یعنی بصورت حق‌الزحمه‌ای و کارمزدی برای کارفرما کار می‌کنند بدون اینکه از حقوق و مزایای کارمند ثابت برخوردار باشند.

این افراد جزء کسانی هستند که مشاغل ناپایدار با دستمزد پایین دارند و کارفرما قراداد کاری برحسب نیاز باآنها بسته است.. این وضعیت محصول اصلاحات قوانین کار در سال ۲۰۱۲ میلادی در اسپانیاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز