خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ربیعی در بطن جامعه کارگری است و کارنامه قابل قبولی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۴۰۶

دبیر کانون انجمن­‌های صنفی کارگری آذربایجان شرقی گفت: استیضاح وزیر تعاون، کار در شرایط فعلی اقدامی سیاسی است و طرح این موضوع بحران جدیدی را متوجه جامعه کارگر ی و کارفرمایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عظیم آذری با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید و تعیین حداقل دستمزد کارگران نیازمند تشکیل منظم جلسات شورای عالی کار به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم، گفت: تعیین حداقل دستمزد کارگران و بازنشستگان یکی از موضوعات مهم و اساسی است که سرنوشت بخش زیادی از کشور به آن گره خورده و به نوعی بخش‌های اقتصادی با آن مرتبط هستند. در چنین شرایطی طرح استیضاح، جلسات شورای عالی کار را دستخوش بحران می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه سوال و استیضاح حق قانونی مجلس شورای اسلامی است، گفت: متاسفانه عمده مسایلی که در این استیضاح مطرح شده، مواردی مدنظر قرار گرفته که در حیطه مستقیم وظایف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار ندارد. بحث کشتی سانچی، سقوط هواپیمایی آسمان ازجمله این مسایل است که بسیار پررنگ مطرح شده و مواردی که هم در مورد حیطه کاری این وزارتخانه ارایه شده، موضوعاتی است که آقای دکتر ربیعی با شفاف‌سازی می‌تواند آن را تبیین کند.

رضا عظیم آذری با اشاره به تداوم نگاه یک‌طرفه مجلس شورای اسلامی در تصویب بند "ز" ماده " ۷" قانون بودجه سال ۹۷ و انتقال منابع درمان تامین اجتماعی به خزانه‌داری کل کشور که با اعتراضات گسترده جامعه کارگری و بازنشستگی همراه بود، اظهار داشت: این استیضاح نیز در تداوم این اقدامات بوده که تلاش دارد ایجاد بحران را در جامعه به شکل دیگری دنبال کند.

وی با اشاره به صدور بیانیه اعلام حمایت مجدد و قاطع از علی ربیعی (وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی) ازسوی روسای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان، کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان، خانه کارگر استان، کانون کارگران بازنشسته استان، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی و مجمع نمایندگان کارگران استان آذربایجان شرقی گفت: قطعا این حمایت‌ها نشان می‌دهد آقای ربیعی به عنوان وزیری از بطن جامعه کارگری توانسته در توجه به خواسته‌های کارگران و بازنشستگان اقدامات مورد قبولی را از خود نشان دهد.

 وی تأکید کرد: این استیضاح‌ها خللی در عملکرد ۶ ساله دکتر ربیعی ندارد و به اعتقاد من؛ اتفاقا موجب شفاف‌سازی فعالیت‌های وی خواهد بود و سبب خواهد شد تا همراهی و حمایت بیشتر نمایندگان مجلس را برای اجرای طرح‌های  مهم این وزارتخانه به ویژه در زمینه رفع بیکاری فراهم کند.

رضا عظیم آذری در خاتمه با ابراز تاسف از این اقدام نمایندگان در آستانه سال جدید و در شرایطی که کشور نیازمند آرامش است، گفت: بهتر بود نمایندگان مجلس با بررسی راهکارهای موانع پیشبرد اهداف این وزارتخانه؛ موجب می‌شدند کشور با تصمیمات و نگاهی عقلانی‌تر و با وحدت بیشتر در راستای رفع مشکلات مردم حرکت می‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز