خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سهم‌خواهان در پی استیضاح ربیعی هستند/کارگران مراقب باشند سرشان کلاه نرود

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۰۵۹

حسین حبیبی با انتقاد از تلاش‌های برخی مجلسی‌ها برای استیضاح وزیر کار گفت: به نظر می‌رسد می‌خواهند به خاطر سهم‌خواهی و باندبازی، کارگران را قربانی کنند حال آنکه؛ کسی که عملکردش ضیعف است و باید استیضاح شود، آقای قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به اعتقاد فعالان صنفی کارگری، اهتمام نمایندگان مجلس برای استیضاح علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) آنهم در روزهای پایانی سال می‌تواند معادلات بازی را  بیش از همیشه به ضرر کارگران  تغییر دهد. حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در این باره می‌گوید: فعالان کارگری باید تلاش کنند و با نمایندگان مجلس رایزنی کنند چراکه ربیعی نباید استیضاح شود.

وی دلایل مخالفت با استیضاح را به ترتیب زیر برمی‌شمارد:

  • می‌گویند عملکردش ضیعف است ؛ من می‌گویم تامین اجتماعی در اختیار دولت است؛ ۶ نفر از ۹ عضوِ  هیات امنا از دولت است، پس اگر ربیعی ضیعف است، دولت ضیعف است.
  • احتمالا تعدادی از نمایندگان به واسطه سهم‌خواهی می‌خواهند ربیعی استیضاح شود.
  • ربیعی تلاش زیادی در بازگشت لایحه اصلاح قانون کار کرد.
  • ربیعی در لایحه ششم توسعه در سال۹۴ با کارگران همراه بود.
  • ربیعی در متن بحرا‌‌نهای کارگری بنا به وظیفه و به خواست کارگران حضور پیدا می‌کرد.
  • ربیعی فضایی در بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه بوجود آورده که سه‌جانبه‌گرایی در حال تقویت و انسجام است.
  • ربیعی به امنیت شغلی کارگران معتقد بوده و بنا به وظیفه و خواست کارگران اقدام نموده و کارگروه روابط کار شورای عالی کار جهت ایجاد امنیت شغلی را راه‌اندازی نمود.
  • ربیعی در خصوص بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه مبنی بر واریز منابع سازمان در خزانه‌داری کل کشور با کارگران همراه بود؛ او در دولت مبارزه کرد
  • ربیعی متولی بزرگترین وزارت دولت که با نیمی از جمعیت کشور سر و کار دارد مواجه است و استیضاح او در این بازه زمانی می‌تواند به تشدید مشکلات کارگران بیانجامد.

حبیبی در ادامه تاکید می‌کند: حق ربیعی استیضاح و برکناری نیست؛  من به عنوان یک فعال کارگری منتقد او هستم اما به نظر بنده ربیعی خوب عمل کرد؛ گرچه بهتر از این هم می‌توانست عمل کند.

این فعال کارگری می‌گوید: در واقع بخشی از بدنه دولت و مجلس، از همسویی ربیعی با کارگران بیمناکند؛ بنابراین خطاب به کارگران با جدیت می‌گویم مواظب باشید سرتان کلاه نگذارند.

او تاکید می‌کند: جامعه کارگریِ  شاغل و بارنشسته با بند ز تبصره ۷ ، گُل اول بازی را خورد؛ مطمئن باشید با رفتن ربیعی بازی را کامل خواهد باخت.

به اعتقاد حبیبی، آنکه عملکردش ضیعف است و باید استیضاح شود، آقای قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت است که طرح تحول سلامتش شکست خورده و حالا با دست کردن در جیب کارگران، می‌خواهد طرحِ ناکام مانده‌اش را نجات دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز