خبرگزاری کار ایران

روز گذشته انجام شد؛

تجمع کارگران هپکوی اراک مقابل سازمان خصوصی‌سازی

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۶۵۱

جمعی از کارگران شرکت هپکو روز گذشته در اعتراض به روند خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، مقابل سازمان خصوصی‌سازی دست به تجمع زدند.

به گزارش ایلنا، نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارگران شرکت هپکو روز گذشته در اعتراض به خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از سوی کارفرما مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

شماری از این کارگران که بامداد دیروز از محل کار خود در شهر اراک راهی تهران شده‌اند، در تماس با ایلنا گفتند: بعد از آنکه در روز ۱۳ خرداد ماه، مالکیت این واحد صنعتی ازسوی مسئولان سازمان خصوصی‌سازی به  به سهامدار جدید واگذار شد، مسئولیت  کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران نیز به عنوان یکی از تعهدات کارفرمای جدید تعیین شد که هنوز محقق نشده است.

این کارگران با یادآوری این نکته قرار بود براساس تعهدات، کارفرمای جدید مسئولیت شرکت و همه معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران را برعهده بگیرد، افزودند: تا امروز کارفرمای جدید مرتبا اعلام می‌کند که توان مالی کافی برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران و سایر هزینه‌های جاری کارخانه را ندارد. او کارخانه را رها کرده است به همین دلیل کارگران این شرکت از سازمان خصوصی‌سازی توقع دارند در راستای اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی، برای مشکل به وجود آمده چاره‌اندیشی کند.

به گفته کارگران معترض، در زمان واگذاری؛ اهلیت مالک جدید در حالی از سوی مسئولان تایید شده که پیش از این سازمان خصوصی‌سازی، سهامدار سابق را به دلیل نداشتن اهلیت برکنار کرده بود.

آنها در ادامه می‌گویند:  همه ما به عنوان شاغلین بزرگترین شرکت سازنده ماشین‌آلات راهسازی در مرحله نخست خواستار تغییر بخش خصوصی کارخانه و بهبود وضعیت کارخانه هستیم و در مرحله دوم می‌خواهیم در روند پرداخت مطالبات مزدی خللی ایجاد نشود.

به گفته آنها؛ با اتمام سال جدید، فعالیت تولیدی کارخانه محدود شده و علنا بعد از نوروز سال ۹۷ کاری برای انجام دادن ندارند. کارفرما نیز در کارخانه حاضر نمی‌شود و پیگیری انجام پروژه‌های جدید صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز