خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون کارگری استان خوزستان مطرح شد؛

پرداخت معوقات مزدی و پیگیری آزادی کارگران گروه ملی فولاد ایران در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۸۹۳

جلسه کمیسیون کارگری استان خوزستان درخصوص بررسی مشکلات کارگران گروه ملی فولاد ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه کمیسیون کارگری استان خوزستان صبح امروز (۱۲ اسفند ماه) با حضور اعضای این کارگروه در ساختمان استانداری خوزستان برگزار شد.

در این جلسه مسئولان به بررسی‌مسائل و مشکلات کارگران گروه ملی فولاد ایران و موضوع بازداشت اخیرتعدادی از کارگران این واحد صنعتی پرداختند.

معاون روابط کار مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان خوزستان در خصوص برگزاری این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز قرار شد کارفرمای گروه ملی فولاد ایران برنامه زمان‌بندی شده‌ای را در خصوص پرداخت معوقات مزدی کارگران و سایر بدهی‌های خود به کمیسیون اعلام کند.

احمد شجیراتی افزود: در حال حاضر کارگران این کارخانه مطالبات مزدی ماه‌های دی و بهمن خود را به همراه عیدی و پاداش پایان سال از کارفرمای بخش خصوصی طلبکاراند.

به گفته وی، انتظار کارگران از کارفرما برای پرداخت مطالباتشان به حق است و در حال حاضر کارگران این کارخانه به دلیل تامین نشدن منابع مالی و مواد اولیه تولید، کاری برای انجام دادن ندارند.

وی مشکل بازداشت تعدادی از کارگران این کارخانه را هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت: اعضای کمیسیون کارگری پیگیر آزادی کارگران بازداشت شده گروه ملی فولاد هستند. امیدواریم با مساعدت دادستانی هرچه سریعتر شاهد آزادی کارگران این کارخانه باشیم.

معاون روابط کار مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با بیان اینکه از کارگران می‌خواهیم مطالبات صنفی خود را به‌صورت قانونی پیگیری کنند، افزود: قطعا این کارگران به دلیل پیگیری مطالبات صفی و مزدی خود بازداشت نشده‌اند بلکه این اقدام  به دنبال برهم خوردن امنیت جامعه صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز