خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا:

حقوق آذرماه کارگران کارخانه گروه ملی فولاد اهواز به طور کامل پرداخت می‌شود/ توافق با ایمیدرو برای ارائه مواد اولیه به این واحد تولیدی

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۰۱

صبح امروز کارگران کارخانه گروه ملی فولاد اهواز که معوقات مزدی دارند بصورت نمادین با پهن کردن سفره خالی مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در این واحد صنعتی اعلام کردند، صبح امروز (8 اسفند ماه) گروهی از کارگران گروه ملی فولاد  ایران در ادامه پیگیری مطالبات مزدی خود به صورت نمادین با پهن کردن سفره خالی مقابل ساختمان استانداری در خواست وصول مطالبات خود را داشتند.

کارگران می‌گویند جدا از مسئله به تاخیر افتادن سه ماه معوقات مزدی، مدیران این کارخانه در آستانه سال نو قصد ندارند عیدی کارگران را نیز پرداخت کنند.

بنا بر ادعای کارگران ؛ در کارخانه گروه ملی فولاد اهواز بیش از چهار هزار  کارگر و کارمند شاغل هستند که از چندین سال قبل پیگیر مطالبات مزدی خود هستند.

به گفته آنان، در اجتماع امروز و روز گذشته مسئولان استانداری از پیگیری مطالباتشان در وزارت کشور خبر دادند و امروز با اعتماد به این وعده بعد از چند ساعت اجتماع مقابل استانداری، به طور موقت به اعتراض خود تا حصول نتیجه خاتمه دادند.

حقوق آذرماه کارگران کارخانه گروه ملی فولاد اهواز به طور کامل پرداخت می‌شود

در این ارتباط غلامرضا شریعتی (استاندار خوزستان) در گفت‌وگو با ایلنا گفت: امروز در جلسه‌ای با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر کشور و مالک گروه ملی فولاد توافق شد تا حقوق آذرماه کارگران به‌طور کامل پرداخت شود. بعلاوه از آنجا که شرکت ملی فولاد اهواز ممنوع المعامله بوده، در حال حاضر قرار شده شرکت ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) مواد اولیه لازم را به آن بدهد تا موجبات درآمدزایی و ایجاد اشتغال این واحد بزرگ صنعتی را فراهم آورد. کارگروه ویژه‌ای هم تشکیل شده تا وضعیت این شرکت و موانع قانونی پیش روی آن را در آینده پیگیری کند. قابل توجه است تاکنون در چنین سطح بالایی برای این شرکت چنین تصمیماتی گرفته نشده‌است.

وی در مورد تجمع امروز کارگران مقابل استانداری خوزستان نیز گفت: در تجمع امروز کارگران اتفاق خاصی نیفتاد. کارگران به‌دنبال مطالبات دستمزدی خود بودند و مطالبه یا مساله جدیدی از سوی آنها مطرح نشد. قرار شده تا یک‌ماه از مطالبات مزدی کارگران پرداخت شود و استانداری به‌جد پیگیر پرداخت دیگر مطالبات آنها هم هست.   

استاندار خوزستان در پایان، ابراز امیدواری کرد: موانع قانونی با سرعت بیشتری در قیاس با گذشته طی خواهد شد. بخشی از این موانع، مطالبات مالیاتی است که می‌شود آنها را تقسیط و تسهیل کرد. به‌هر حال، مسیر پیش روی این واحد تولیدی باید طی شود. با این حال، پیگیری‌های لازم انجام شده و استانداری زمان زیادی را برای آن صرف کرده‌است. سرمایه‌گذار نیز قول همکاری‌های لازم را داده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز