خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری مطرح کرد؛

در دهکده جهانی جای خالی قوانین جامع و فراگیر بین‌المللی احساس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۰۰۱

عبدالرضا عزیزی گفت: اساس رشد اول تولید ثروت، کارگران هستند بنابراین رسیدگی به منافع فردی و صنفی کارگران به‌عنوان صاحبان واقعی ثروت که بهره زیادی نیز از آن نبرده‌اند در گرو فعالیت‌های صنفی و قانونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا عزیزی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری wftu، ضمن خوشامدگویی به اعضای اتحادیه کارگری گفت: مراتب خرسندی ایران را نسبت به تقویت فعالیت صنفی کارگری اعلام کرده و می‌گویم که ایران جزو کشورهای پیشرو دنیا در منطقه است.

عزیزی با ابراز خوشحالی از حضور علیرضا محجوب با عنوان نایب رئیس این اتحادیه افزود: با افزایش جمعیت و نیاز دنیا به ایجاد توسعه نقش کارگران در بخش‌های مختلف توسعه و تولید بیشتر می‌شود تا جایی که هیچ توسعه‌ای بدون حضور کارگران اتفاق نمی‌افتد.

وی در عین حال تصریح کرد: اساس رشد اول تولید ثروت، کارگران هستند بنابراین رسیدگی به منافع فردی و صنفی کارگران به‌عنوان صاحبان واقعی ثروت که بهره زیادی نیز از آن نبرده‌اند در گرو فعالیت‌های صنفی و قانونی است.

عزیزی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته؛ ملت‌های با فرهنگ غنی‌تر، دولت‌های اصیل‌تر و فعالیت‌های صنفی و قانونی؛ حضور کارگران پررنگ‌تر و محسوس‌تر است، گفت:‌ هر جا سندیکاهای کارگری درک درستی از وظیفه خود دارند، آگاهی‌بخشی عمومی نیز از طریق رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی لازم وضعیت بهتری دارد.

وی در ادامه افزود: این مساله اعم از این می‌شود که کارگر از حقوق قانونی خود مطلع باشد و کارفرما حقوق کارگران را به رسمیت بشناسد و جامعه از آن حمایت کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در عین حال تاکید کرد: در ایران این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که در سطح دولت و وزارتخانه و در مجلس کمیسیون مستقل تخصصی به این منظور تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: اصناف کارگری مانند خانه کارگر دارای سطح وسیعی از اثرگذاری عمومی مانند انتخاب نماینده در مجلس شورای اسلامی و حاکمیت رسانه‌ها و بانک رفاه کارگران در ایران هستند.

عزیزی به ارائه این مثال پرداخت که؛ آقای محجوب و خانم جلودارزاده چند دوره به عنوان نمایندگان کارگری در مجلس انتخاب شده و از حقوق کارگران دفاع کردند.

وی در ادامه با تقاضا از همه برای تدوین معیارهای مشترک کارگری در جوامع مختلف برای داشتن حداکثر تدبیر گفت: شاید تدوین قوانین مشترک بین‌المللی در حوزه کار و کارگری برآیندهای پیچیده‌ای داشته باشد اما امروز دهکده جهانی با کم کردن مرزها موجب شده که نیروی کار به کشورهای مختلف به‌صورت سازمان‌یافته و غیر از آن اعزام شود. در این بین جای خالی قوانین جامع و فراگیر بین‌المللی بیش از پیش حفظ می‌شود که این امر مسوولیت اعضای این اتحادیه را سنگین‌تر می‌کند.

وی در عین حال از اعلام آمادگی کمیسیون اجتماعی ایران برای تلاش در این زمینه و همکاری با سایر کشورها خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز