خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

واریز سهم درمان سازمان تامین اجتماعی به خزانه کشور آغاز به تاراج بردن اموال کارگران است

کد خبر : ۵۹۵۷۰۵

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: دولت با اصرار بر ادامه طرح شکست خورده تحول نظام سلامت به دنبال از بین بردن بخش درمان سازمان تامین اجتماعی است.

علی خدایی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از مصوبه مجلس شورای اسلامی در تصویب بند (ز) تبصره هفت لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: بر مبنای بند (ز) سهم درمان و سایر منابع سازمان تامین اجتماعی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. این امر یکی از خواسته‌های دولت بود؛ چرا که طرح تحول نظام سلامت با کمبود اعتبارات عمومی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه منابع حاصله در صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی را خود بیمه شدگان تامین کرده‌اند و حالا دیگر قرار نیست که برای خوشان هزینه شود، گفت: دولت پیش از این در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه به دنبال تصاحب بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی بود؛ اما با اعتراضات صورت گرفته جامعه کارگری ناچار به عقب‌نشینی شد. این بار اما از طریق لایحه بودجه سال ۹۷ به دنبال نفوذ و به تاراج بردن منابع سازمان تامین اجتماعی است. در واقع این آغاز به تاراج بردن اموال کارگران است و قطعا عکس العمل کارگران و نمایندگان آنان را به دنبال دارد.

این عضو کارگری شورای عالی کار با اشاره به توقف جلسه سه جانبه روز یکشنبه کمیته مزد شورای عالی کار، گفت: بلافاصله پس از این که متوجه تصویب بند (ز) شدیم، اعضای گروه‌های کارگری و کارفرمایی به نشانه اعتراض جلسه سه جانبه کمیته مزد را ترک کردیم؛ البته این اولین و آخرین اقدام اعتراضی مخالفان جدایی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی نخواهد بود.

خدایی افزود: وقتی دولت در چنین مسئله مهمی سه جانبه‌گرایی را نقض می‌کند و به نظر شرکای اجتماعی اهمیتی نمی‌دهد ماهم لازم نمی‌بینیم که در جلسات سه جانبه حضور داشته باشیم. در نامه‌ اعتراضی اعضای شورای عالی کار هم تاکید کردیم که مدافعان بند (ز) تبصره هفت لایحه بودجه باید عواقب این اقدام خود را پذیرا باشند؛ چرا که به خوبی می‌دانیم منابع درمان سازمان تامین اجتماعی وقتی در اختیار دولت قرار بگیرد به چه سرنوشتی دچار می‌شود.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه انتقال منابع درمان سازمان تامین اجتماعی ممکن است که پرداخت‌های کادر درمان سازمان تامین اجتماعی را دچار مشکل کند، گفت: وقتی منابع درمان خرج کسری بودجه شود ممکن است که معیشت کادر درمان را هم تحت تاثیر قرار دهد.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی انتظار کیفیت بالای درمان را دارند که تا پیش از این نیز تماما محقق نشده بود و رضایت کامل از خدمات وجود نداشت، گفت: حالا با مشکل جدی‌تری مواجه شده‌ایم؛ برای همین اعتراضات خود را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز