خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری:

تعیین حداقل دستمزد براساس تورم اشتباه است/سبد معیشت باید ملاک باشد

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۳۰۲

ترکاشوند گفت: دولت در سال‌های گذشته بیشتر متمایل به کارفرمایان بود. اگر دولت بی‌طرفی خود را حفظ کند، شرکای اجتماعی کارگران هم توان چانه‌زنی بالاتری خواهند داشت.

علی ترکاشوند (دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری) درگفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: حداقل دستمزد مورد نظر کارگران که می‌تواند زندگی آنها را تا حد مناسبی پوشش دهد، همان مبلغ دو میلیون و چهارصد و هشتاد و نه هزار تومان براساس هزینه سبد معیشت است که در مقایسه با تورم واقعی‌تر است. البته این مبلغ آن اندازه نیست که بتواند تمام مشکلات یک خانوار کارگری چهار نفره را حل کند با این‌حال در شرایط موجود؛ تعیین دستمزد به این شکل یک موفقیت بزرگ برای کارگران است.

به گفته وی، درآمد فعلی که معمولا در حد یک میلیون و صد و یک میلیون و دویست هزار تومان است، باعث شده   کارگران در شرایط بسیار بدِ بخور و نمیر زندگی کنند. با تعیین دستمزد براساس سبد معیشت، کارگر بدون دغدغه می‌تواند کار و فعالیت کند و طبیعتا تولید بهتر صورت می‌گیرد. کارفرما هم در این شرایط راضی‌تر خواهد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری افزود: نمایندگان کارگری فعلی در شورایعالی کار، افراد بسیار توانمندی هستند و بستر مناسب‌تری برای چانه‌زنی با کارفرمایان در قیاس با نمایندگان سال‌های گذشته دارند. البته این متضمن بی‌طرفی دولت نیز هست چراکه دولت در سال‌های گذشته بیشتر متمایل به کارفرمایان بود. اگر دولت بی‌طرفی خود را حفظ کند، شرکای اجتماعی کارگران هم توان چانه‌زنی بالاتری خواهند داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز