خبرگزاری کار ایران

در نشست "گفت‌وگوی اجتماعی سه‌جانبه" مطرح شد؛

با افزایش تشکل‌ها سطح رضایت در جامعه بالاتر می‌رود

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۲۶۰

نایب رئیس کانون کافرمایان کشور گفت: افزایش تعداد تشکل‌ها ارتباطی با توسعه ندارد بلکه این ساماندهی تشکل‌هاست که موجب توسعه می‌شود. در واقع نگاه مدیریتی در کشور این است که هرقدر تعداد تشکل بیشتری داشته باشیم سطح رضایت در جامعه بالاتر می‌رود.

محمدرضا سپهری (رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی) در نشست تخصصی "گفت‌وگوی اجتماعی سه‌جانبه" معاونت روابط کار گفت: گفت‌وگوی اجتماعی یک فرآیند است که حول موضوعات و مباحث روز اجتماعی، فرهنگی و... شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هدف از گفت‌وگوی اجتماعی دستیابی به توافق براساس منافع مشترک است، گفت: دقت کنید که هدف از گفت‌وگوی اجتماعی دستیابی به توافق براساس منافع مشترک و نه مواضع مشترک است چراکه وقتی صحبت از مواضع می‌کنیم، دیگر هدف خود را محقق نمی‌کنیم.

سپهری افزود: در گفت‌وگوی اجتماعی ممکن است که ضرر کوتاه‌مدتی را متقبل شویم یا اینکه منافعمان پیش رود اما به هر حال در گفت‌وگوی سه‌جانبه اجتماعی؛ این یک اصل است که باید دو قدم به پس و دو قدم به جلو برداریم تا به منافع مشترک خود برسیم.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به مراحل گفت‌وگوی اجتماعی گفت: گفت‌وگوی اجتماعی از سه مرحله؛ تبادل اطلاعات، مشاوره و مذاکره تشکیل شده که پایه آن تبادل اجتماعی است و در سطوح بالاتر به مشاوره و بعد به مذاکره می‌رسد.

حمیدرضا سیفی (نایب رئیس کانون کافرمایان کشور) نیز در این نشست گفت: مصداق سه‌جانبه‌گرایی را باید در اشعار مولانا پیدا کرد اما به‌صورت مدرن سه‌جانبه‌گرایی در علم مطالعات استراتژیک یافت می‌شود که هدف از آن هم مدیریت بهینه است.

سیفی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون سه تشکل دولتی هستند، گفت: ضلع چهارم تشکل‌ها؛ کانون عالی کارفرمایان است که یک تشکل خصوصی است.

وی در ادامه با بیان اینکه عموما چنین نگرشی وجود دارد که اگر تعداد تشکل‌ها بالاتر رود؛ توسعه محقق می‌شود، گفت: افزایش تعداد تشکل‌ها ارتباطی با توسعه ندارد بلکه این ساماندهی تشکل‌هاست که موجب توسعه می‌شود. در واقع نگاه مدیریتی در کشور این است که هرقدر تعداد تشکل بیشتری داشته باشیم سطح رضایت در جامعه بالاتر می‌رود.

سیفی افزود: تعداد بالای این تشکل‌ها حتی می‌تواند برای جامعه مشکل‌ باشد از این رو همانطور که گفتم باید ساماندهی آنها هدف باشد.

وی در پایان تاکید کرد: تشکل‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های خود به بهترین شکل شغل ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز