خبرگزاری کار ایران

ماهیگران چابهاری در بندرگاه رمین به سختی تردد می‌کنند/شیلات دیگر لایروبی نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۸۲۹

بندرگاه رمین و بریس دو توقفگاه عمده شناورهای ماهیگیری در شهرِ بندری چابهار در استان سیستان و بلوچستان هستند. به گفته ماهیگیران چابهاری، لایروبی نشدن این دو توقفگاه برای تردد شناورهای ماهیگیری مشکلات جدی ایجاد کرده‌است.

شماری از ماهیگیران سیستان و بلوچستان در تماس با خبرنگار ایلنا می‌گویند: به دلیل لایروبی نشدن بندرگاه‌ رمین در منطقه چابهار، تردد شناورهای ماهیگیری مستقر در این بندرگاه، به سختی مقدور است.

این ماهیگران می‌گویند بندرگاه رمین، یکی از توقفگاه‌های اصلی شناورهای ماهیگیری‌ست که ممکن است تا صد شناور نیز در آن پهلو بگیرند، اما سالهاست که در محدوده آب‌های آن؛ عملیات لایروبی صورت نگرفته و برای همین شناورهای ماهیگیری برای ورود و خروج به این توقفگاه با مشکلات جدی روبرو هستند.

برپایه این اطلاعات، بسترِ آب این توقفگاه آکنده از لجن و گل‌ولای است و برای همین تردد شناورهای بزرگ ماهیگیری در مواقعی که سطح آب پایین است، می‌تواند خطرِ گیر کردن و شکستگی سطح زیرین شناور را به دنبال داشته باشد.

آنها می‌گویند: در این رابطه بارها با اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان مکاتبه کرده‌اند اما تا امروز، از این اقدامات نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

در همین رابطه، غلامی (مسئول روابط عمومی اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان) به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه در بندرگاه‌های رمین و بریس که توقفگاه‌های اصلی شناورهای ماهیگیری محسوب می‌شوند، عملیات لایروبی سالهاست انجام نشده است.

وی با تایید مشکلاتی که از این بابت برای ماهیگیران چابهاری به وجود آمده است، افزود: در حال حاضر عملیات لایروبی این دو بندرگاه مصوب و برای آنها اعتبار مالی نیز تعیین شده است.

غلامی ادامه داد: در همین رابطه یک شرکت پیمانکاری از طریق مناقصه، مسئولیت لایروبی این دو بندرگاه را عهده‌دار شده است و امیدواریم که هرچه زودتر با تخصیص اعتبار، پروژه لایروبی آغاز شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز