خبرگزاری کار ایران

درخواست یک تشکل دانشجویی از وزیر کار برای رسیدگی به مطالبات مزدی کارگران

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۹۲

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با ارسال نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ تحقق مطالبه صنفی جامعه کارگری را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با ارسال نامه‌ای به «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ تحقق مطالبه صنفی جامعه کارگری را خواستار شد. این تشکل در عین حال درخواست ملاقات حضوری با وزیر کار را مطرح کرده‌اند.

متن این نامه به شرح زیر است:

چندین ماه است که کارگران مظلوم در اقصی نقاط کشور ازجمله اراک، هفت_تپه، یورت، آق دره و... زیر بار فشار اقتصادی و عدم دریافت حقوق حقهٔ خود، فریادعدالت محوری سر می‌دهند.

از روزهای ابتدایی برخورد نامناسب استانداری اراک با کارگران مظلوم و انقلابی آذراب و هپکو به عنوان صدای مردم وارد صحنه شدیم و از حقوق این عزیزان دفاع کردیم و باز هم خواهیم کرد. پس از قول حضرتعالی برای پرداخت معوقات حقوقی و مالی کارگران، امیدوار شدیم که شاید تغییراتی به نفع کارگران معترض در راه باشد که این هم امروز و با برخوردهای اخیر با کارگران معترض هفت تپه خوزستان به ناامیدی گرایید.

روشن است که شما به عنوان متصدی امور کار و رفاه کارگران در کشور باید از مراجع پاسخگو بدین مطالبات باشید. از این رو از جنابعالی دعوت می‌گردد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان اتحادیه و همچنین نمایندگان کارگران معترض در سراسر کشور، حضور یافته تا با همفکری و بحث و تبادل نظر، بتوانیم بخشی از مشکلات این قشر زحمتکش را رفع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز