خبرگزاری کار ایران

کارگران حفاری شمال مطرح کردند؛

آیا کاهش رتبه‌های شغلی و کاستن از مزایا قانونی است؟

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۳۱۴

کارگران حفاری شمال می‌گویند: با اجرای طرح تغییر ساختار، رتبه‌های شغلی ما کاهش یافته‌ است و ما نگرانیم این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران حفاری شمال در تماس با ایلنا از کاهش رتبه‌های شغلی خود در ماه‌های اخیر انتقاد کردند. این کارگران می‌گویند: با کاهش رتبه‌های شغلی، دریافتی بسیاری از کارگران نسبت به قبل کاهش یافته‌ و نگرانیم این روند ادامه داشته باشد.

آنها با استناد به اظهارات وزیر کار مبنی بر اینکه کارفرما نمی‌تواند طبقه شغلی را تغییر دهد و تنزل رتبه یا گروه کاریِ کارگران با تغییر کارفرما تخلف است، این سوال را مطرح می‌کنند که آیا کاری که در حفاری شمال تحت عنوان اصلاح ساختار صورت گرفته، قانونی است؟

این کارگران همچنین از تغییر بندهای قراردادهای خود خبر دادند و گفتند: قراردادهای جدید به نفع کارفرما تنظیم شده و از حق و حقوق کارگران کاسته شده‌است.

حمیدرضا گلپایگانی (مدیرعامل حفاری شمال) نیز در ارتباط با تغییر نظام دستمزدها پیش از این گفت: از بدو ورود به شرکت سعی شد به منظور کاهش یا به عبارتی مدیریت، هزینه‌ها بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی را در دستور کار خود قرارداده که با بهره‌مندی از کارشناسان خبره موفق شدیم طی خرداد ماه سال جاری آن را عملیاتی نماییم. ازجمله کارهای ضروری در این مسیر، بررسی وضعیت حقوق و دستمزد و ایجاد وحدت رویه در نظام پرداخت با رعایت اصل شایسته‌سالاری و عدالت‌محوری بوده که از ابتدای مهر ماه سال جاری عملیاتی شد.

کارگرانی که این تغییر را در ماه‌های جاری در دریافتی‌های خود مشاهده کردند، بر نگرانی‌شان افزوده شده و خواستار این هستند که مقامات بالادستی ازجمله دولت و نمایندگان مجلس به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز