خبرگزاری کار ایران

کارگران معترض کیان تایر: هیچ بانکی حاضر به پرداخت وام نیست/به علت بدهی گاز قطع شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۹۰۴

اعضای شورای اسلامی کار کارخانه کیان تایر، سرپرستان، کارشناسان و مدیران این کارخانه که حدود پنجاه نفر هستند، از ساعت هشت صبح امروز تا ساعت ۱۱ صبح مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از معترضان که در تجمع امروز حضور داشتند، با اشاره به نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری به منظور صدور دستور پرداخت وام به کارخانه کیان تایر، افزودند: معاون اول رئیس جمهوری درخواست پرداخت وامی به مبلغ ۴۴ میلیارد تومان را به کارگروه ویژه‌ای که به این منظور تشکیل شده، ارائه کرده است تا سیستم بانکی این وام را به منظور حل تمامی مشکلات کیان تایر پرداخت کند.

با این حال افرادی که در تجمع امروز حضور یافته‌اند، می‌گویند: به علت بدهی که کیان تایر به سیستم بانکی دارد، هیچ بانکی تاکنون حاضر به پرداخت وام نشده است.

به گفته یک نفر از افردای که در تجمع امروز حضور داشت، هم‌اکنون به علت بدهی، اداره گاز محل، انشعاب گاز کیان‌تایر را قطع کرده که این امر موجب از کار افتادن تجهیزات خطوط تولید شده است.

 کارخانه کیان تایر ۱۱۰۰ کارگر دارد که مطالبات مزدی دی ماه سال جاری و ۴ ماه اضافه کار و بن انگیزشی خود را دریافت نکرده‌اند. به ادعای معترضانی که در تجمع امروز حضور داشتند، با پرداخت این وام علاوه بر فعال شدن خطوط تولید، مطالبات مزدی کارگران و سنوات حدود ۴۰۰  بازنشسته این کارخانه پرداخت می‌شود.

علاوه بر این موارد در حدود ۱۰۰ کارگر در آستانه بازنشستگی با استفاده از قانون نوسازی صنایع هستند که کارخانه کیان تایر می‌تواند با دریافت این وام مابه‌التفاوت ۴ درصدی بازنشستگی آنها با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور را پرداخت کند تا آنها هرچه سریعتر بازنشسته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز