خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان مطرح کرد؛

ورود فعالان صنفی معلمان به مدیریت صندوق ذخیره نیازمند تامل است/اگر پیش‌شرط‌ها رعایت نشود، مشکل‌آفرین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۹۹۳

رضا مسلمی معتقد است: تنها در صورت رعایت یکسری شروط، حضور معلمان و نمایندگان آنها در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند موثر و مفید باشد.

رضا مسلمی (فعال صنفی معلمان) در واکنش به ثبت‌نام انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، به خبرنگار ایلنا گفت: ورود معلمان و فعالان صنفی به ساختار مدیریت و هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در شرایط فعلی چندان درست نیست و اگر پیش‌شرط‌هایی رعایت نشود، این ورود نمی‌تواند مفید و موثر باشد.

وی با بیان اینکه اگر قرار به حضور معلمان است، ابتدا باید دارایی‌ها، میزان تخلفات و موجودی صندوق مشخص شود؛ افزود: به فرض که سالم‌ترین افراد هم وارد صندوق شوند، برای مثال سه نفر معلم خوش‌نام و سلیم‌النفس که به جز معلم بودن کاری نکرده‌اند، اما تا زمانی که ندانند اوضاع از چه قرار است و زیر و بمِ کار مشخص نباشد، نمی‌توانند کاری صورت بدهند. ضمن اینکه ممکن است، از ترفندهایی که در سالهای گذشته استفاده شده و منجر به بروز تخلفات شده، غافل بمانند و ندانند اصطلاحا چه به چه است و در نتیجه رشته کار از دستشان خارج شود.

عضو کانون صنفی معلمان همدان تاکید کرد: شاید بهترین کار این باشد که ابتدا مشکلات ساختاری بی‌شمارِ صندوق  حل شود؛ چراکه تا زمانی که این ساختار اصلاح نشود، فسادآفرین و مشکل زا است.

مسلمی ادامه داد: زمانی که ساختار اصلاح شد و معضلات برطرف شد، بهتر است هیات امنای صندوق، تماما منتخب معلمان باشند و با رای مستقیم مجمع عمومی انتخاب شوند. یک نماینده از وزارت‌خانه هم بایستی در هیات امنا حضور داشته باشد. این هیات امنا نیز باید مجموعه‌ای از اقتصاددانانِ زبده را انتخاب کند و طبق یک الگوی دقیق،  صندوق را براساس اصول علمی بازسازی نمایند.

 وی با بیان اینکه بازهم تاکید می‌کنم همه اینها به شرطی جواب می‌دهد که تخلفات، دارایی‌ها و صورت وضعیت گذشته کاملا مشخص باشد، ادامه داد: از همه‌ی اینها گدشته، بدون شک وزارت‌خانه در انتخابات نظر خودش را  اعمال خواهد کرد و بایستی فعالان صنفی معلمان به دنبال راهی باشند که نمایندگان واقعی معلمان به صندوق راه پیدا کنند.

مسلمی ادامه داد: در شرایط فعلی هیچ تضمینی نیست این سه نفر نماینده معلمان که قرار است به صندوق راه پیدا کنند، نمایندگان واقعی معلمان باشند.

این فعال صنفی در پایان با طرح این نکته که باید دقت کنیم و به دنبال پاسخ این پرسش باشیم که آیا در شرایط فعلی، ورود کانون‌های صنفی معلمان به حوزه مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان، درست و عقلانی هست یا خیر، گفت: ورود بی‌محابای تشکل‌های واقعی به این عرصه قبل از اینکه روشنگری‌های لازم از جانب مسئولان انجام شود و اصلاحات صورت بگیرد، نه تنها می‌تواند به عملکرد و سابقه‌ تشکل ضربه بزند بلکه هیچ فایده‌ای برای جامعه معلمان نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز