خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری:

دولت برای فرودستان شغل ایجاد کند/ توزیع بن کالای ۳۰ هزار تومانی هیچ مشکلی از خانواده‌های بی بضاعت حل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۴۷۴

علی ترکاشوند معتقد است؛ پرداخت نقدی بن کالا آنهم به ارزش فقط سی هزار تومان، نه تنها هیچ مشکلی از نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت حل نمی‌کند بلکه مصداق صدقه دادن است.

علی ترکاشوند (دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری) در واکنش به تصمیم دولت برای پرداخت ۳۰ هزار تومان بن کالا به هر عضو خانواده‌های نیازمند گفت: شش سال تجربه پرداخت یارانه‌های نقدی، توخالی بودن چنین وعده‌هایی را به خوبی نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر دولت می‌خواهد به خانواده‌های نیازمند کمک کند، به‌جای پرداخت مبلغ ۳۰ هزار تومان، به فکر تامین مستمرِ سبدی از کالاهای اساسی باشد.

این فعال کارگری گفت: در شرایطی که پول رسمی کشور مدام ارزش خود را از دست می‌دهد، چگونه می‌توان با کمک هزینه ۳۰ هزار تومانی اقلام ضروری زندگی را تهیه کرد؟

ترکاشوند یادآور شد: مگر امروز از ارزش یارانه‌های نقدی چهل و پنج هزار تومانی یا مبالغی که تحت عنوان کمک هزینه مسکن و بن خانوار پرداخت می‌شود، چقدر باقیمانده است که حالا نیازمندان بخواهند به دریافت بن کالای ۳۰ هزار تومانی دل خوش شوند؟

این فعال کارگری گفت: اکنون حتی برای بچه‌های دبستانی مفهوم تورم و ارزش پول قابل درک است. ارزش مبلغ ۳۰ هزار تومانی که صحبت پرداخت آن شده است، در برابر هزینه‌های زندگی حداقلی یک فرد بسیار ناچیز و ناپایدار است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری افزود: خانواده‌های بی‌بضاعت از مشکل جدی نداشتن منبع درآمد رنج می‌برند، دولت به‌جای پرداخت مبلغ ثابت ۳۰ هزار تومان، برای نان‌آوران آنها شغل مناسب ایجاد کند.

ترکاشوند گفت: در جامعه این همه ریخت و پاش مالی صورت می‌گیرد، دولت اگر این منابع را به صورت شایسته و کارآمد در بازار کار سرمایه‌گذاری کند، هم جلوی سوءاستفاده فرصت‌طلبان را گرفته و هم با رعایت قوانین حمایتی برای نیازمندان شغلی مناسب ایجاد کرده است.

وی گفت: کرامت این خانواده‌ها با پرداخت چنین مبالغی زیر سوال خواهد رفت. برای دولت چنین اقدامی اصلا و ابدا نماد سخاوتمندی نیست و برعکس رنگ و بوی توهین دارد و مصداق گداپروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز