خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان در واکنش به خبر درخواست مجوز احمدی‌نژادی‌ها:

سیاه‌ترین برخوردها با تجمعات صنفی در دولت‌های نهم و دهم رخ داد/ در دولت احمدی‌نژاد اعضای حاضر در نشست ساده کانون صنفی معلمان بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۰۳۸

رضا مسلمی با بیان اینکه سیاه‌ترین برخوردها با معلمان در دوران احمدی‌نژاد صورت گرفت، گفت: دولت احمدی‌نژاد به هیچ تجمع صنفی اجازه برگزاری نمی‌داد.

رضا مسلمی (عضو کانون معلمان استان همدان) در واکنش به درخواست تجمع هفت نفر از حامیان احمدی‌نژاد به  خبرنگار ایلنا گفت: سیاه‌ترین برخوردها با فعالان صنفی، در زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد انجام شد.

این فعال صنفی با بیان اینکه بارها در سال‌های پایانی دهه هشتاد با معلمان برخوردهای شدید امنیتی توسط ماموران دولتی صورت گرفت، اذعان کرد: زمانی که در سال ۸۵ ملوانان انگلیسی با عزت و احترام به منزل خود بازگردانده می‌شدند، تنها در شهر همدان به علت یک تجمع مسالمت‌آمیز ساده، ۳۹ نفر از معلمان بازداشت شدند.

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور در تشریح وضعیت برخوردهای امنیتی و ضدقانون اساسی در زمان دولت نهم و دهم، بیان کرد: در زمان وزارت حاجی‌بابایی، ما معلمان با برخوردهای فراقانونی از قبیل ممنوع‌التدریسی، کسر حقوق و سایر تهدیدهای درون صنفی توسط وزارت آموزش‌وپروش نیز مواجه بودیم.

این عضو شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان با اشاره به خبر درخواست مجوز تجمع از سوی یاران احمدی‌نژاد گفت: ما به هیچ‌وجه مخالف حق تجمع گروهی نیستیم و چه خوب است که دولت به این افراد مجوز دهد تا افکار عمومی جامعه، میزان پشتوانه و بدنه اجتماعی قلیل این گروه را به چشم خود ببینند.

وی با طرح یک پرسش از محمود احمدی‌نژاد با این مضمون که؛ آیا مرگ تنها برای همسایه خوب است، ادامه داد: اصل ۲۷ قانون اساسی مبنی بر آزادی تجمعات در دولت ایشان به وضوح نقض می‌شد و وزارت کشور دولت نهم و دهم به نامه‌های پرتعداد معلمان و فعالان صنفی برای درخواست مجوز تجمع اصلا نگاه نمی‌کرد.

مسلمی با اشاره به چند نمونه از برخوردهای امنیتی دولت احمدی‌نژاد اظهار کرد: احکام مربوط به برخی از فعالان صنفی معلمان ازجمله محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی که اکنون درحال اجراست، متعلق به دوران مدیریت محمود احمدی‌نژاد است و حتی دولت آنها اجازه برگزاری یک نشست ساده برای کانون صنفی معلمان را در شهر یزد نداد و بلااستثناء همه معلمان شرکت‌کننده در آن نشست را بازداشت و در اقدامی فراقانونی، عده‌ای را ممنوع‌التدریس کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز