خبرگزاری کار ایران

یک ماه از طلب کارگران «کیان کُرد» پرداخت شد/ادامه تجمع در مقابل کارخانه

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۳۷۷

درحالیکه اعتراضات آرام صنفی بیش از ۲۵۰ کارگر کارخانه «کیان کُرد» ملایر امروز (سه‌شنبه سوم بهمن ماه) ادامه دارد، برخی از کارگران این واحد صنعتی از پرداخت یک ماه از معوقات مزدی کارگران خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران «کیان کُرد» ملایر در تماس با ایلنا گفتند: باوجود آنکه روز گذشته (دوم بهمن ماه) معادل یک ماه از مجموع ۶ ماه معوقات مزدی کارگران رسمی و قراردادی پرداخت شده، اما نگرانی از وضعیت نامعلوم مابقی مطالباتشان باعث شد آنها امروز نیز اعتراضات صنفی خود را دنبال کنند.

به گفته این گروه از کارگران، تقریبا از بیست وپنجم ماه پیش ۲۵۰ کارگر کارخانه منسوج «کیان کُرد» ملایر در حال برپا کردن اجتماعات صنفی هستند.

این چندمین بار است که کارگران این واحد تولیدی در سال جاری بابت معوقات مزدی خود دست به برپایی اجتماعات صنفی زده‌اند.

آنان با بیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت مابقی مطالبات خود هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان اداری شهرستان پاسخ روشنی به این خواسته‌ کارگران داده نشده است.

به ادعای کارگران کیان کرد، موضوع اصلی اعتراض چند روزه کارگران این کارخانه در واکنش به شش ماه مزد معوقه سال جاری به همراه عیدی سال ۹۵ و ۹۶ آنها می‌شود.

از قرار معلوم روز گذشته کارفرما، یک ماه دستمزد مربوط به مردادماه کارگران را تقریبا با پنج ماه تاخیر پرداخت کرده است.

دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، مربوط به مشکل پرداخت شدن هزینه بازنشستگی است که از جیب  کارگرانی که در این واحد امکان بازنشستگی براساس قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور را دارند، هزینه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز