خبرگزاری کار ایران

در بیانیه دو تشکل صنفی مطرح شد؛

کارگران مطالبات خود را از راه‌های قانونی مطرح می‌کنند/درخواست افزایش عادلانه حقوق کارگران شاغل و بازنشسته

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۲۰۶

در بیانیه مشترک کانون بازنشستگان استان تهران و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، ضمن اعلام پایبندی به قانون و برائت از هر نوع اغتشاش و بی‌قانونی، بر مطالبات کارگران تاکید شده‌است.

به گزارش ایلنا، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و در آن ضمن تاکید بر لزوم پایبندی به قانون، مطالبات کلیدی کارگران را برشمردند.

متن این بیانیه مشترک به شرح زیر است:

در ایامی که میهن اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی در معرض هجوم و حمله انواع دشمنان قسم خورده غرب‌گرا و مرفهین خارج‌نشین قرار دارد و متاسفانه برخی معترضین داخلی از احساسات پاک و بی‌شائبه افراد دارای مشکلات اقتصادی سوءاستفاده نموده‌اند، جامعه شریف کارگران ایران که تحت فشار بیشترین معضلات اقتصادی نسبت به سایر اقشار جامعه می‌باشند، به دلیل تعهدات خود به نظام جمهوری اسلامی و شهدا به خصوص شهدای جامعه کارگری و عشق و علاقه وافر به مدیران اجرایی نظام بالاخص مقام معظم رهبری تلاش نموده‌اند به منظور حفظ آرامش و امنیت اجتماعی جامعه مطالبات و خواسته‌های به حق خود را در قالب مصاحبه، مناظره و بیانیه از طریق نمایندگان قانونی خود مطرح و پیگیری نمایند و ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر که موجب بر هم زدن نظم و و انضباط اجتماعی می‌گردد، حتی از برگزاری اجتماعات صنفی آرام صرفنظر نموده، به این امید که کارگزاران و مدیران اجرایی نظام به این بیانیه‌ها و اطلاعیه‌ها پاسخ مناسب و در خور شان جامعه کارگری را بدهند.

لذا در این راستا نمایندگان دو تشکل بزرگ کارگری استان تهران شامل کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تهران بزرگ و کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، طی نشست مشترکی ضمن اعلام انزجار از اغتشاشات اخیر که موجب سوءاستفاده مخالفین معاند نظام گردید، اعلام می‌دارند:

  1. سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی می‌باشد و کلیه اموال و دارایی‌های آن به عنوان یک سازمان بین‌النسلی به تمامی بیمه‌شدگان تعلق دارد و حق‌الناس می‌باشند؛ لذا هرگونه دخل و تصرف در آن بدون اذن صاحبان اصلی، خلاف تمامی قوانین و موازین شرعی و قانونی می‌باشد.
  2. اعضای هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار و کانون کارگران بازنشسته در خصوص حذف بند ز تبصره 7 ماده – لایحه بودجه سال 97 تاکید می‌نماید.
  3. در رابطه با عدم دخالت دولت در نحوه هزینه‌کرد 9.27 سهم درمان بودجه سازمان تامین اجتماعی که به تمام بیمه‌شدگان تعلق می‌گردد از هرگونه دخل و تصرف توسط دولت و مجلس خودداری گردد.
  4. قانون الزام درمان تامین اجتماعی به صورت کامل برای تمامی بیمه‌شدگان اجرا شود.
  5. به منظور فراهم آوردن زمینه‌های لازم جهت تحقق سه‌جانبه‌گرایی واقعی در تمام سطوح و حضور نمایندگان کارگران شاغل و بازنشسته در مراجع تصمیم‌گیری قانونی تاکید می‌گردد اعم از هیات امنا و غیره.
  6. امنیت شغلی نیروی کار شاغل به منظور ضابطه‌مند کردن روابط کار و پرداخت حق بیمه به عنوان مهم ترین منبع اصلی درآمد سازمان فراهم گردد.
  7. حقوق کارگران شاغل و بازنشستگان با توجه به سبد معیشت خانوار افزایش یابد.
  8. بازرسی کارگاه‌ها جهت شناسایی کارگران بدون شناسنامه توسط بازرسان ادارات کار و سازمان تامین اجتماعی انجام گردد.
  9. دولت به پرداخت بدهی‌های انباشته شده به سازمان تامین اجتماعی که بیش از 145 هزار میلیارد تومان می‌باشد اقدام لازم را مبذول نماید.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز