خبرگزاری کار ایران

ادامه تجمع کارگران ماشین آلات تراکتورسازی تبریز/معاون اداره کل کار: به دنبال اهلیت خریدار هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۵۶۰

کارگران شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز؛ امروز چهار‌شنبه ۲۰ دی ماه؛ بیست وهفتمین روز اعتراض خود را ادامه دادند. معاون روابط کار اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی می گوید: به دنبال آن هستیم که خریدار جدید اهلیت لازم را برای واگذاری داشته باشد تا کارگران ، به مطالبات به حق خود برسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بیش از ۱۲۰ نفر از کارگران و کارکنان شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز؛ امروز چهار‌شنبه ۲۰ دی ماه؛ بیست وهفتمین روز اعتراض خود را ادامه دادند.

شماری از کارگران تجمع‌کننده کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز گفتند: از ۲۳ آذر ماه به دلیل پلمب کارخانه و تبعا نگرانی از آینده شغلی‌مان تاکنون هر روز تجمع کرده‌ایم.

به گفته کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز، از زمان اعلام ورشکستگی این واحد صنعتی در حدود ۱۰ ماه قبل، بابت معوقات حقوقی طلبکاریم. در عین حال مطالبات دیگری همانند حق بیمه، سختی کار و.. داریم.

کارگران این کارخانه می گویند: جدا از مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، به دنبال تامین امنیت شغلی خود هستیم.

 به گفته آن‌ها در حال حاضر مسئولیت نگهداری از این واحد صنعتی برعهده اداره تسویه و امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تبریز است و در راستای واگذاری این واحد صنعتی، اداره تسویه امروز چهارشنبه برای تک تک آن‌ها ضرب العجل دو روزه مشخص کرده وگفته کارگرانی که تا پایان وقت اداری فردا پنجشنبه وکالت نامه را امضاء نکنند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی می‌شوند.

به گفته این کارگران مفاد این وکالت‌نامه در ارتباط با وضعیت مطالبات صنفی آنهاست و از آنجا که متن این وکالت نامه تضمین کننده خواسته‌های آن‌ها نیست آن‌ها حاضر به امضا آن نیستند.

 کارگران معترض همچنین می گویند: اگر در جریان این واگذاری به منافع کارگر توجه شود دیگر دلیلی برای ادامه یافتن اعتراض‌های صنفی وجود ندارد. با این وجود تا این لحظه از جانب مسئولان استانی، پاسخ مشخصی به این خواسته‌ها داده نشده است.

به دنبال اهلیت خریدار ماشین آلات صنعتی هستیم

«حسین فتحی» معاون روابط کار اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با اشاره به بلاتکلیفی کارگران ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز بعد از جریان پلمپ این کارخانه گفت: در حال حاضر شرایط کارگران برای  دو شرکت متقاضی خرید ماشین آلات تبریز  تشریح شده است.

او با بیان اینکه یکی از متقاضیان خرید ماشین آلات ،شرکت تراکتور سازی است وآن دیگری شرکت سرمایه گذاری رازی است که اخیرا متقاضی خرید  است ، افزود: با توجه به اینکه قیمت پیشنهادی شرکت سرمایه گذاری رازی بیشتر از تراکتور سازی است، به سرمایه گذاری رازی سه روز مهلت داده شده شرایط مندرج در آگهی را بپذیرید. در غیر اینصورت، این کارخانه  به تراکتور سازی واگذار می‌شود.

معاون روابط کار اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه روند واگذاری ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز باید در چارچوب قانون انجام شود، افزود: به دنبال آن هستیم که خریدار  جدید شرکت ماشین آلات صنعتی اهلیت لازم را داشته باشد تاکارگران این واحد بعد از واگذاری‌، به مطالبات به حق خود برسند.

اودر ادامه در پاسخ به ضرب العجل دوروزه اداره تسویه وامور ورشکستگی تبریز برای امضاء وکالت نامه واگذاری به کارگران  گفت:اینکه گفته شده کارگران تا فردا فرصت امضاء وکالت نامه را دارند در  غیر اینصورت برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی می‌شوند ، موضوعی  است که تا هم اکنون نیز مطرح نشده ،بنابر این کارگران آن را جدی نگیرند.

فتحی در ادامه درخصوص سهم غرمایی کارگران ماشین آلات صنعتی در جریان این واگذاری گفت: تا مادامی که مالک جدید کارخانه مشخص نشده، هیچ گونه سهم غرمایی برای کارگران نمی‌شود در نظر گرفت.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز