خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ها به فیلتر شدن تلگرام:

بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در معرض تهدید/ امنیت شغلی در شبکه‌های مجازی باید تامین شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۰۸۲

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی می‌گوید که با فیلتر شدن نرم افزار پیام رسان تلگرام بیشتر از ۱۰۰ هزار فروشنده اینترنتی در سراسر کشور مشاغل خود را از دست می‌دهد

«رضا الفت‌نسب» دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره تاثیرات فیلترشدن نرم افزار پیام رسان تلگرام پس از ناآرامی‌های اخیر در کشور، گفت: با فیلتر شدن نرم افزار پیام رسان تلگرام بیشتر از ۱۰۰ هزار فروشنده اینترنتی در سراسر کشور مشاغل خود را از دست می‌دهد و به منظور حل این مشکل باید فکری جدی کرد.

وی با بیان اینکه وقتی دولت صحبت از ساماندهی کانال‌های تلگرامی می‌کرد فروشندگانی که محصولات خود را بر روی تلگرام عرضه می‌کردند تصور می‌کردند که دیگر کسب و کارشان در معرض تهدید نباشد، گفت: فروشندگان اینترنتی به حرف دولت گوش دادند و برای اخذ مجوز برای کانال‌های تلگرامی خود از وزارت ارشاد «کد شامد» گرفتند و انتظار نداشتند که با فیلتر تلگرام کسب‌و‌کارهایشان بخوابد و عملا در پیگری‌هایشان برای مجوز دار شدن توفیقی حاصل نشود.

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی البته تاکید دارد که تا زمان رفع فیلتر تلگرام فروشندگان اینترتنی می‌توانند کسب‌و کارهای خود را بر روی پیام‌رسان‌های داخلی ادامه دهند که بر خلاف تلگرام از سیستم پرداخت اینترنتی هم بهره ‌مند هستند.

تاکید بر مناسبات شغلی بر پایه اینترنت

احمد مشیریان، معاون تنظیم و نظارت بر روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم برشناسایی مناسبات شغلی که ماهیت آنها بر پایه شبکه اینترنت و فضای مجازی است، تاکید کرد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سالهای اخیر، همه‌گانی شدن فناوری اینترنت و شبکه‌های مجازی به فرصتی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تبدیل شده‌اند که از منظر روابط‌ کار، حقوق و وظایف صاحبان این مشاغل ناشناخته باقیمانده است.

وی بایادآوری اینکه دولت به طور جدی برای استفاده حداکثری از ایجاد اشتغال به کمک فضای مجازی برنامه دارد؛ افزود: برای شناخت بیشتر از این فضای شغلی جدید، در وزارت کار جلسات مشترکی را با صاحبان برخی‌ کسب‌وکارهای مجازی که در حوزه حمل و نقل و خرید کالا فعالیت دارند؛ داشته‌ایم.

 مشیریان با بیان اینکه به غیر از این موسسات شاهد شکل گیری فرصت‌های شغلی دیگری برپایه شبکه‌های اجتماعی مانند کانال ‌های تلگرامی و اینستاگرامی هستیم، افزود: باشناخت کنونی نمی توان به راحتی صاحبان این مشاغل را به کارگر یا کارفرما تقسیم بندی کرد.

وی افزود: در این گروه از مشاغل دسترسی به اینترت مطلوب همان‌اندازه اهمیت دارد که برای بنگاه‌های معمولی دسترسی به انشعاب حامل‌های انرژی ‌مسئله‌ای حیاتی محسوب می‌شود و باید به این مسئله توجه کرد.

وی افزود: صرفه‌نظر از مختل شدن برخی از شبکه‌های مجازی در روزهای اخیر، باید طوری عمل شود که در صورت شکل گیری یک کسبت و کار در فضای مجازی امکان استمرار این فعالیت‌ها مهیا باشد و به امنیت شغلی صاحبان این مشاغل کمترینی آسیبی، وارد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز