خبرگزاری کار ایران

توضیحات آتش‌نشانی اصفهان در مورد حادثه منجر به مرگ پنج کارگر

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۷۸۶

روز گذشته، ۵ کارگر شرکت بازیافت و تولید مواد اولیه پلاستیک در اصفهان، بر اثر سقوط در سپتیک (گندانبار) چاه فاضلاب جان باختند.

به گزارش ایلنا، «محمد شریعتی»مدیرروابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفته است: ساعت ۱۳: ۱۰ سقوط به داخل چاه فاضلاب به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بی‌درنگ نیروهای آتش‌نشانی شهرک صنعتی و تیم‌های نجات ایستگاه ۱۵، ۵ و ۴ به همراه تجهیزات تخصصی مربوطه و خودروی نجات و خودروی تخصصی مربوط به دستگاه تنفسی به محل حادثه در شهرک صنعتی جی، اعزام شدند.

او با بیان اینکه محل حادثه یک شرکت بازیافت و تولید مواد اولیه پلاستیکی به وسعت حدود ۵ هزار متری بود، گفت: به گفته افراد حاضر در محل کارگران در حال تخلیه سبتیک اصلی چاه فاضلاب بودند که پمپ آن دچار گرفتگی می‌شود.

به گفته وی، پس از اینکه یکی از کارگران جهت رفع عیب پمپ و در حین پایین رفتن از چاه دچار گازگرفتگی شده و درون چاه سقوط می‌کند، افراد دیگر بدون علم و تجهیزات کافی یکی پس از دیگری وارد چاه شده و پس از اولین تنفس دچار حادثه و سقوط به انتهای چاه می‌شوند.

 وی با بیان اینکه چهار تن از کارگران تبعه افغانستان و یک نفر دیگر ایرانی بوده است، افزود: آتش‌نشانان در لحظه اولیه اقدام به اکسیژن دهی به چاه نموده و همزمان سه تن از آتش نشانان به سرعت با استفاده از تجهیزات ویژه حوادث چاه به منظور نجات افراد به داخل چاه فرستاده شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به وضعیت بسیار خطرناک این حادثه حتی برای آتش نشانان به دلیل وجود گاز‌های بسیار سمی از جمله آمونیاک، سولفید هیدروژن، متان و دی اکسید کربن خاطرنشان کرد: در طول عملیات بار‌ها برای همکاران ما علی رقم استفاده از تجهیزات تخصصی، مشکلات تنفسی پیش آمد و حتی انتشار گاز‌های سمی به دلیل اکسیژن دهی به داخل چاه فعالیت در بالای چاه را نیز دچار مشکل کرده بود.

وی ادامه داد: سرانجام پس از تلاش بی‌وقفه، آتش‌نشانان موفق شدند اجساد را از داخل چاه به بیرون منتقل کنند و با معاینات اولیه عوامل اورژانس حاضر در محل مشخص شد متأسفانه همه افراد در‌‌ همان لحظات اولیه پس از حادثه جان باخته‌اند.

شریعتی، علت بروز این حادثه رعایت نکردن اصول ایمنی و نداشتن علم کافی از گاز‌های کشنده چاه فاضلاب و همچنین ورود اشخاص بدون هیچگونه اطلاعات و امکانات فنی در داخل چاه فاضلاب وسپس گاز گرفتگی اعلام کرد.

وی با حادثه مشابه در هفته گذشته به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی به داخل چاه و یا موارد این قبیل خصوصا چاه‌های فاضلاب به دلیل وجود گازهای سمی نشوند و انجام چنین مواردی را به افراد متخصص سپرده و در صورت بروز هر گونه حادثه قبل از هر اقدامی ابتدا و در اسرع وقت با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز