خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان هفت‌تپه سنواتشان را گرفتند/ انتظار باقی‌کارگران برای تحقق وعده‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۴۳۴

در ادامه اجرای توافقی که منجر به خاتمه اعتراض صنفی مجتمع هفت ‌تپه شده است، کارگران شاغل و بازنشسته این مجتمع بخش دیگری از معوقات مزدی خود را گرفتند.

کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفته تپه در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: در ادامه اجرای توافقی که بامداد روز بیست و سوم آذرماه به اعتراض صنفی آنها خاتمه داده‌است، مبلغ پنج و نیم میلیارد تومان بابت سنوات پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شده است.

تا قبل از اعتراض‌های صنفی اخیر کارگران هفت‌تپه، دریافت مطالبات مربوط به سنوات پایان خدمت، یکی از مشکلات کارگران بازنشسته بود و گفته می‌شود که مدیریت وقت در زمان ترک‌کار از بازنشستگان مهلتی دو ساله برای پرداخت این مزایا می‌گرفت.

منابع خبری ایلنا همچنین در ادامه از پرداخت شدن معوقات مزدی مربوط به سال ۹۴ کارگران این مجتمع کشاورزی-صنعتی خبر دادند.

به گفته آنها دلیل طولانی شدن پرداخت این طلب به اختلاف حساب میان مدیریت مجتمع با یکی از پیمانکاران وقت بازمی‌گشت؛ اما بعد از توافق اخیر، با تامین اعتباری که توسط کارفرمای اصلی صورت گرفت؛ این طلب از طریق پیمانکار به کارگران مشمول پرداخت شده است.

در رابطه با پرداخت شدن باقیمانده مطالبات مزدی کارگران  هفت‌تپه نیز منابع ایلنا گفتند: طبق توافق قرار بود که کارفرما در دو نوبت چهاردهم و بیست‌و هشتم آذرماه معادل دو ماه از معوقات مزدی را پرداخت کنند.

آنها افزودند: تا این لحظه بابت سررسید اول با کارگران تسویه‌حساب شده است اما با گذشت هشت روز از موعد دومین سررسید، هنوز پرداختی توسط کارفرما صورت نگرفته است.

در عین حال به گفته کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه هنوز  مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه تامین اجتماعی وجود دارد.

در مورد مشکل بیمه تکمیلی این کارگران نیز گفته می‌شود که آنها منتظر تحقق وعده‌هایی‌هستند که از جانب کارفرما داده شده است.

این کارگران همچنین یادآور شدند: حدود ۱۰۴ کارگر هستند که به استناد قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، اکنون در آستانه بازنشستگی پیش از موعد هستند؛ اما به دلیل بدهی کارفرما، هنوز نتوانسته‌اند بازنشست شوند.

آنها همچنین در مورد بازبینی در قراردادهای کارگران هفت‌تپه گفتند: پس از بررسی‌هایی که توسط ماموران اداره کار صورت گرفت؛ فهرستی از معایب و ایرادهای قراردادهای کاری کارگران بخش‌های مختلف تهیه شده است و طبق مذاکرات انجام شده قرار است که هرچه زودتر از طریق اداره کار نسبت به اصلاحشان اقدام شود.

به گفته منابع خبری ایلنا هم اکنون در ‌هفت‌تپه، فصل برداشت محصول است و به غیر از بازنشستگان تمامی کارگران شاغل، مشغول کارند.

آنها همچنین افزودند: در مورد تغییرات مدیریتی مجتمع نیشکر هفت‌تپهکه یکی از شرایط کارگران برای خاتمه اعتراض صنفی اخیر بود، صحبت‌هایی صورت گرفته و قرار است  از ابتدای بهمن‌ماه این تغییرات عملیاتی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز