خبرگزاری کار ایران

وکیل سازمان تامین اجتماعی:

سعید مرتضوی شرکت‌های شستا را زیان ده معرفی کرده بود/ این واگذاری جای سوال دارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۲۱۳

وکیل سازمان تامین اجتماعی در پرونده واگذاری رایگان ۱۳۸ شرکت شستا به «بابک زنجانی» به روزنامه شرق گفته که «سعید مرتضوی» رئیس وقت این سازمان بنابر تشخیص خود این شرکت‌ها این شرکت ها را تحت عنوان زیان‌ده واگذار کرده است

به گزارش ایلنا، «مصطفی ترک همدانی» وکیل سازمان تامین اجتماعی در پرونده واگذاری رایگان ۱۳۸ شرکت شستا به «بابک زنجانی» به روزنامه شرق چاپ امروز (یکشنبه/سوم دی) گفته‌است که «سعید مرتضوی» مدیرعامل وقت این سازمان بنابر تشخیص خود این شرکت‌ها تحت عنوان زیان‌ده واگذار کرده است.

ترک همدانی تصریح کرده است که این شرکت ها واقعا زیان‌ده نبوده‌اند و جای سوال دارد که چرا آنها را واگذار  کرده اند و پولی هم از بابت آن دریافت نکرده‌اند.

وکیل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده است که احتمالا زنجانی حمایتی از مدیرعامل وقت سازمان انجام داده که واگذاری به این شکل انجام شده است.

ترک همدانی سپس افزوده است: زمانی که هنوز مدیرعامل سابق در رأس سازمان تأمین اجتماعی بود، در سال ٩١ به مدیرعامل شستا مراجعه می‌کند. به او می‌گوید یک قرارداد خیلی خوب آورده‌ام که امضا کنی که هم به نفع سازمان است و هم به نفع دولت. ظاهر این جمله حرف بدی نیست. اما مگر مجموعه شستا یا صندوق تأمین اجتماعی باید نگران نفع دولت باشد؟

وی سپس به پاسخ مدیرعامل وقت شستا اشاره می‌کند:  مدیرعامل شستا مخالفت می‌کند. می‌گوید نمی‌شود این را بدون ترک تشریفات انجام دهیم. باید قیمت واقعی این شرکت‌ها که می‌خواهید واگذار کنید کارشناسی شود. باید برای آن مزایده برگزار شود. زیان‌ده‌بودن این شرکت‌ها باید ثابت شود. نمی‌شود که شما چون رئیس من هستید، چنین دستوری بدهید.

وکیل سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره چک‌های ضمانتی که از بابت واگذاری رایگان این شرکت‌‌ها به زنجانی داده شده، گفت: سعید مرتضوی در دادگاه و در توجیه اینکه چرا مبالغ چک های واگذاری شرکت‌های شستا اشتباه بوده گفته که شب بود،خسته بودم سهو قلم پیدا کردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز