خبرگزاری کار ایران

رییس شعبه تامین اجتماعی چابهار مطرح کرد:

امکان پرداخت مستمری به خانواده‌ صیادان دربند دزدان دریایی

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۸۰۴

رییس شعبه تامین اجتماعی چابهار می‌گوید: خانواده‌های صیادان ربوده شده به دست دزدان دریایی سومالی می‌توانند با تاییده قوه قضاییه روال دریافت مستمری را طی کنند.

مجید مستوفی، (رییس شعبه تامین اجتماعی چابهار) در مورد پرداخت مستمری به خانواده‌های صیادانی که در بند دزدان دریایی سومالی هستند، به خبرنگار ایلنا گفت: طبق قانون تامین اجتماعی، پرداخت مستمری به بیمه شدگان تامین اجتماعی تنها در صورت بیکاری، بیماری، بازنشستگی، از کارافتادگی یا فوت بیمه‌شده امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در مورد ماهیگیرانی که در اسارت گروه موسوم به دزدان دریایی سومالی هستند باید در نظر داشت حتی در صورت داشتن پرونده بیمه تامین اجتماعی، از نظر حقوقی مشمول هیچکدام از موارد به رسمیت شناخته شده در قانون تامین اجتماعی نیستند و پرداخت مستمری به خانواده‌های آنها نیازمند حکم قضایی است.

مستوفی با یادآوری اینکه ظاهرا تا این لحظه خانواده‌های هیچکدام از صیادان گرفتار برای برقراری مستمری اقدامی نکرده‌اند، ادامه داد: هرکدام از ماهیگیران دربند چنانچه تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی باشند، خانواده‌های آنها می‌توانند با در یافت حکم قضایی برای برقراری مستمری به شعبه تامین اجتماعی در چابهار مراجعه کنند.

این مقام مسئول تامین اجتماعی در عین حال گفت: امیدواریم که پیگیری‌هایی که مسئولان مربوطه انجام می‌دهند، تمامی ماهیگیران دربند هرچه زودتر از اسارت دزدان دریایی آزاد و به سلامت نزد خانواده‌های خود بازگردند.

طبق آخرین اعلام فعالان صیادی چابهار و کنارک با توجه به آخرین آمارها تاکنون تعداد صیادان روبوده شده به دست دزدان دریایی سومالی به ۲۲ نفر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز