خبرگزاری کار ایران

موعد بازپرداخت پول‌های نزولی صیادان دربند دزدان‌دریایی رسید/ خانواده‌های زندانیان رها شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۶۹۸

یک فعال صیادی می‌گوید: افرادی که به صیادان دربند دزدان دریایی پول نزولی داده بودند بدهی‌های خود را از خانواده‌هایی طلب می‌کنند که بدون سرپرست رها شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نزدیک به ۳ ماه از یورش دزدان دریایی سومالی به شناور صیادی ایرانی در آب‌های آزاد می‌گذرد و در طول این مدت به جز چند تماس تلفنی و ارسال چند عکس؛ خبر دیگری از این ماهیگیران نیست و خانواده‌های این صیادان هم در بی‌خبری و بدون سرپرست، وضعیت نامطلوبی را تجربه می‌کنند.

صیادان و صاحبان شناورها برای خرید ادوات صید و جمع‌ و جور کردن شناور برای سفر به آب‌های آزاد از برخی افرادی که در نزدیکی اسکله چابهار به ماهیگیرانی که برای صید به تورد و ادوات صید احتیاج دارند، پول نزولی دریافت می‌کنند. نزول‌دهندگان در انتظار می‌نشینند تا ماهی‌هایی که صیادان با خود می‌آورند را ارزان‌تر بخرند.

یکی از فعالان صیادی چابهار در خصوص بدهی‌های ماهیگیران به خبرنگار ایلنا می‌گوید: موعد پرداخت بدهی ماهیگیرانی که در چنگان دزدان دریایی گرفتار شده‌اند به سر آمده است و طلبکارانی که پولشان را می‌خواهند، چک‌ها و وثیغه‌ها را به رخ ما می‌کشند و هر روز می‌پرسند "خبری از رفیقانتان نشد؟".

وی ادامه می‌دهد: ماهیگیرانی که از آب‌های فراساحلی بازگشته‌اند بدهی‌های خود را تسویه کردند. بسیاری از صیادان چابهاری به این وضعیت، که مجبورند ماهی‌های خود را بابت بدهی ارزان‌تر بفروشند، گله دارند ولی برای به آب زدن چاره‌ای جز دریافت پول نزولی نیست.

براین اساس صیادان برای خرید و تعمیر ادوات صید ۳۰۰ میلیون تومان پول نزولی می‌گیرند و پس از بازگشت از دریا باید چیزی حدود ۷۰۰ میلیون تومان بابت بدهی خود بپردازند.

این ماهیگیر چابهاری اضافه می‌کند: خانواده‌های صیادان گرفتار شده در دست دزدان دریایی بی‌سرپرست رها شده‌اند و به‌جز کمک‌های ناچیز همسایه‌ها و اقوام حامی دیگری ندارند و فرزندانشان هم در حال ترک تحصیل هستند زیرا توان پرداخت هزینه ندارند. در مقابل با توجه به مکاتباتی که با وزارت امورخارجه در این خصوص داشتیم هنوز هیچ جوابی به ما نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز