خبرگزاری کار ایران

مسئول شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران:

رسیدگی به مشکل کارگران حمل و نقل خلیج فارس آغاز شد/نگرانی ۱۲۰۰ کارگر از آینده شغلی

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۳۸۵

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران می‌گوید از آنجا که در واگذاری سهام شرکت حمل و نقل خلیج فارس در بورس به شرکت احیا گستر هرمز اهلیت خریدار آن احراز نشده، نگرانی های از بابت ورشکستگی آن با بیش از ۱۲۰۰ کارگر وجود دارد.

«علیرضا فتحی» رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا، اظهار داشت: از آنجا که در واگذاری سهام شرکت حمل و نقل خلیج فارس به شرکت احیا گستر هرمز اهلیت خریدار آن احراز نشده،  نگرانی های از بابت ورشکستگی آن با بیش از ۱۲۰۰ کارگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه واگذاری سهام شرکت حمل و نقل خلیج فارس در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۹۵ با ایراداتی از طریق بازار بورس انجام شده‌است، گفت: وقتی ۸۷ درصد سهام یک شرکت را بدون در نظر گرفتن ضوابط خصوصی سازی و ملاحضات واقع نگرایانه واگذار می کنیم دور از انتظار هم نیست که کارگران آن پشت سرهم تجمع صنفی برگزار کنند و زیر پا گذشتن حق و حقوقشان را یادآور شوند.

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته در اداره کار استان تهران درباره مشکلات کارگران این واحد خدماتی گفت: در جلسه روز گذشته (شنبه، هفتم آذرماه) که با حضور حاتم شاکرمی، مدیرکل کار استان تهران، دهقان معاونت روابط کار اداره کار و بهرامی مدیرکل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد و اعضای هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران نیز در آن حضور داشتند، بر رسیدگی هرچه سریعتر به مشکل پرداخت نشدن هشت ماه مزایای مزدی کارگران حمل و نقل خلیج فارس تاکید شد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران اضافه کرد: در این جلسه همچنین دلایل توقف و سیر نزولی فعالیت های شرکت حمل و نقل آبادان نیز بررسی شد چرا که کارگران این شرکت نگران آینده شغلی و معیشتی خود هستند.

فتحی با بیان اینکه هدف خصوصی سازی واحدهای دولتی به تباهی کشاندن سرنوشت کارگران نیست، گفت: با این حال واگذاری‌هایی که در دو دهه گذشته انجام شده  با اهداف خصوصی سازی کیلومترها فاصله دارد و مسقیما به گونه‌ای معنا دار هدفشان تضییع حقوق ذی نفعان بوده است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان اداره کل کار استان تهران و معاونت روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نگران سیر صعودی بدهی‌های شرکت و تاثیرات آن بر اشتغال کارگران حمل و نقل خلیج فارس هستند، افزود: قرار است که فردا (پنجشنبه، نهم آذرماه) جلسه‌ای با «احمد مشیریان» معاون روابط کار داشته باشیم تا مشکلات کارگران در وزارت کار به ویژه بررسی شود.

فتحی با بیان اینکه کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس پیش از واگذاری این واحدی خدماتی به بخش خصوصی نگرانی خود را از تبعات آن در جلسات کارگری  کانون شوراهای اسلامی کار مطرح کرده بودند، گفت: با این حال مقاومت در برابر خصوصی سازی به دلیل منافعی که پشت آن وجود داشت مسکوت گذاشته شد و حالا مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار بیش از ۱۲۰۰ کارگر آن است.

این عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه شرکت حمل و نقل خلیج فارس زمانی که در اختیار دولت بسیار پر سود بود به گونه ای که ۵۰۰ دستگاه کامیون زیر نظر آن فعالیت می کردند، گفت: با ین حال مشخص نیست که چه تناسب میان این مجموعه و شرکت احیا گستر هرمز که کوچک بی نام است وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز