خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون مسئولین ایمنی و بهداشت کار :

کارگران صنایع کوچک در مقابل زلزله آسیب پذیرتر هستند/ ضروری بودن مدیریت بحران در هنگام سوانح طبیعی

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۰۱۵

عضو هیات مدیره کانون مسئولین ایمنی و بهداشت کار می‌گوید از آنجایی که بیش از ۸۰ درصد از کارگران کشور در صنایع کوچک کار می‌کنند در مقابل سوانح طبیعی همچون زلزله به نسبت صنایع بزرگ بسیار آسیب پذیرند.

«خسرو متین» عضو هیات مدیره کانون مسئولین ایمنی و بهداشت کار در گفت و‌گو با ایلنا، اظهار داشت: باید در نظر داشته باشیم که صنایع بزرگ کشور همچون صنایع پتروشیمی، نفت و گاز تجهیزات خود را به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که در مقابل سوانح طبیعی همچون زلزله تا هشت ریشتر هم مقاوم باشند اما این قضیه در صنایع کوچک متفاوت است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از کارگران کشور در صنایع کوچک کار می‌کنند، اضافه کرد: از همین رو باید تمرکز بسیار بیشتری بر ایمن سازی این محیط‌های کاری داشته باشیم و برای مقاوم سازی و تجهیز آنها در کشور زلزله خیز ایران برنامه داشته باشیم .

عضو هیات مدیره کانون مسئولین ایمنی و بهداشت کار با بیان اینکه می‌توان از الگوهای مربوط به صنایع بزرگ در صنایع کوچک هم بهره گیریم، اضافه کرد: واحدهای ایمنی و بهداشت کار در صنایع بزرگ مکلفند تا تیم های واکنش سریع در شرایط اضظراری (ٍE.R.T ) و برنامه‌های واکنش سریع در شرایط اضظراری (E.R.P ) داشته باشند از همین رو بخش اعظمی از سیاست‌های مربوط به مقابله با سوانح در صنایع بزرگ به مدیریت بحران باز‌می‌گردد امری که در صنایع کوچک از ضعف در آن رنج می‌بریم.

متین اضافه کرد: البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که وقتی زلزله‌ای پیش می‌آید تمام تمرکز نیروهای امدادی در محیط‌های شهری متمرکز شده است و طبیعی است امکانات موجود کفاف رسیدگی‌های فوری به محیط‌های کارگاهی کوچک را نمی‌دهد در نتیجه ناچاریم که آمادگی‌های بیشتری را در این بخش‌ برای کارگران ایجاد کنیم و از مسئول ایمنی کارگاه بخواهیم که علاوه بر حفظ آمادگی خود، جهت آگاه سازی کارگران بیشتر کار کنند.

این عضو هیات مدیره کانون مسئولین ایمنی و بهداشت کار با اشاره به آسیب‌پذیری کارگاه‌های ساختمانی و کارگاه‌های کوچک در برابر زلزله، گفت: زلزله‌های با شدت بالا به همان راحتی که ساختمان‌های قدیمی را تخریب می‌کنند می توان ساختمان‌های در دست احداث را هم تخریب کند همچنین کارگاه‌های کوچک نیز با توجه به اینکه به صورت زیر پله‌ای تاسیس شده اند و پر از تجهیزات قدیمی هستند در برابر زلزله به شدت آسیب پذیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز