خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت فعالیت کودکان در مراکز بازیافت/زباله‌گردها ساماندهی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۳۰۷

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهردای تهران گفت: طبق دستورالعمل فعالیت افراد زیر ۱۸ سال در مراکز بازیافت ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  فعالیت کودکان به عنوان زباله گرد و به کارگیری آنها توسط شرکت‌های پیمانکاریِ بازیافت، انتقاد فعالان مدنی و اجتماعی را برانگیخته‌است؛ خیلی‌ها، پیمانکاران بازیافت را به سوءاستفاده از کودکان از جمله کودکان مهاجر متهم کرده‌اند.

در همین رابطه، در روزهای اخیر رضا عبدلی با اشاره به اینکه نگاه مدیریت شهری به موضوع زباله گردی به عنوان یک معضل اجتماعی مطرح است، تصریح کرد: حضور زباله گردها در شهر علاوه بر اینکه از لحاظ بصری تصویر مناسبی نیست، از نظر بهداشتی نیز تهدیدی برای سلامت این افراد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی زباله گردها در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: برخی از زباله گردها از روی نیاز و برخی دیگر به صورت ساماندهی شده توسط سودجویان به این کار مشغول هستند که ساماندهی این قشر باید با لحاظ این موضوع صورت گیرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا اظهار کرد: در سازمان مدیریت پسماند به دنبال این خواهیم بود که علاوه بر ترغیب شهروندان نسبت به تفکیک زباله از مبدا، چهره شهر را از حضور زباله گردها پاک کنیم.

وی گفت: باتوجه به اینکه موضوع تفکیک زباله از مبدا به صورت منسجم توسط مردم صورت نمی گیرد، زباله ها منبع خوبی برای جمع آوری مواد قابل بازیافت بوده و درآمدزایی خوبی برای زباله گردها دارد، بنابراین زباله گردی به عنوان انگیزه ای برای کسب درآمد محسوب می شود و هزاران نفر در تهران به این کار مشغول هستند.

به گفته عبدلی شهرداری تهران تلاش خواهد کرد در دوره مدیریت جدید بتواند با همکاری ارگان های ذیربط زباله گردها را ساماندهی کند.

وی در مورد فعالیت کودکان در مراکز بازیافت عنوان کرد: براساس دستورالعمل صادر شده به پیمانکاران بازیافت، به کار گرفتن افراد زیر ۱۸ سال و افراد بیگانه فاقد مجوز ممنوع است.

عبدلی با تاکید بر اینکه در ساماندهی زباله گردها سعی می شود در حق افرادی که از نظر مادی نیازمند هستند اجحاف نشود، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد راهکارهای قانونی ضمن ساماندهی زباله گردها، چهره شهر از حضور این افراد پاک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز