خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در مراسم معارفه رئیس سازمان فنی و حرفه ای:

راه بی بدیل توسعه، مهارت آموزی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۹۸۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه راه بی بدیل توسعه از مهارت آموزی صورت می گیرد گفت: ١.٥ درصد از تولید ناخالص داخلی باید از طریق مهارت حاصل شود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برگزار شد افزود:برای تحقق رشد هشت درصدی به ٧٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.

‎وی با بیان اینکه اگر بهره وری نباشد رشد پر هزینه خواهد شد  اظهار داشت :٣٠ درصد از این سرمایه گذاری از طریق بهره وری می تواند تحقق یابد.

‎وی با بیان اینکه لهستان بر جاماند به دلیل نیروی کارآمد انسانی ادامه داد و آنچه که توانست آلمان خردشده بعد از جنگ دوم جهانی را نجات دهد انسان های فنی و دارای تخصص و مهارت بودند.

‎وی مهمترین چالشهای  کنونی جامعه ایران را  بیکار ی ، سالمندی ،  بی مهارتی و ... گفت: برای خروج از فقر نیاز به مهارت آموزی داریم.

‎وی با بیان اینکه در کاریابی ها بیشترین جذب از میان مهارت آموزان انجام می شود گفت:  برای رفع مشکلاتی که نام بردم نیاز به ارتقاء مهارت داریم.

‎وی با اشاره به اینکه راه بی بدیل توسعه از مهارت اموزی صورت می گیرد گفت:١.٥ درصد از تولید ناخالص داخلی باید از  طریق مهارت حاصل شود

‎وی با بیان اینکه حدود ١٠ میلیون بی سواد در کشور داریم گفت:  بخشی از جامعه هم دارای سواد اندک هستند و آموزش های فنی و حرفه ای کشور برای چنین اقشاری در جامعه است.

وی گفت امیدوارم تا سال ١٤٠٠ چهار تا پنج نفر مدیر شایسته در این سازمان فنی و حرفه ای  تربیت شود.

‎وی همچنین  از تمام جوانانی که در مسابقات بین المللی مهارت ابوظبی شرکت کرده بودند تشکر کرد و گفت:  نخبه فقط کسی نیست که در مسیر دانشگاه است نخبگان مهارتی شاید قویتر از دیگر نخبگان هم باشند.

‎وی با اشاره به تخصیص ٢٠ هزار میلیاردتومان برای توسعه استغال در کشور گفت: درصدد هستیم که آموزشهای مهارتی را به روستاها ببریم حتی اگر به شکل فیزیکی نشد به شکل های مجازی و سیار در روستاها انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز