خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

مایل به گسترش بیمه شدگان تامین اجتماعی هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۷۸۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید در صورت تامین شدن منابع مالی پایدار، اقشار اجتماعی همچون کولبران نیز می‌توانند از خدمات مختلف بیمه‌ای این سازمان استفاده کنند.

سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار ایلنا گفت: برخورداری از خدمات بیمه‌های اجتماعی حق همه شهروندان است و در همین راستا سازمان تامین اجتماعی نیز مایل است تا دامنه خدمات خود به سایر گروه‌های اجتماعی گسترش دهد.

وی بابیان اینکه مهمترین مسئله برای برقراری خدمات بیمه‌های اجتماعی بحث تامین منابع آن است، افزود: اگر موضوع اعتبارات مالی به صورت شفاف مشخص و منابع آن در اختیار صندوق‌های بیمه‌‌های اجتماعی قرار بگیرد، آنگاه این صندوق‌ها می‌توانند نسب به توسعه خدمات اقدام کنند.

نوربخش گفت: در همین راستا طبیعی است که افرادی که به عنوان کولبر در مرز‌های غربی کشور مشغول فعالیت هستند بتوانند از حق دسترسی به بیمه‌های اجتماعی برخوردار باشند اما ضرورت دارد تا منابع مالی ارائه خدمات به این افراد نیز مشخص و تامین شود.

وی افزود: در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر از شهروندان کشور با منابع مالی مشخص تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند که از این تعداد سه میلیون نفر بیمه‌شده تابع مقررات خاص هستند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بابیان اینکه گروه‌های اجتماعی دیگری مانند کولبران را نیز می‌توان تحت عنوان بیمه شدگان خاص مشمول مقررات سازمان تامین اجتماعی قلمداد کرد، گفت: قطع یقین این سازمان تامین به شرط تامین شدن منابع شفاف و پایدار مالی از الحاق گروه‌های جدید بیمه شده استقبال می‌کند.      

نوربخش همچنین در مورد تفاهم‌نامه این سازمان با صنف خبازها گفت: بر اساس این تفاهم نامه بازرسی از نانوایی‌ها به صورت مشترک در حال انجام است.

نوربخش با تاکید بر اینکه ماهیت صندوق اجتماعی ماهیت دولتی دارد افزود: برخی به اشتباه تصور کنند که صندوق تامین اجتماعی مثل دیگر صندوق‌های بازنشستگی متکی به بودجه عمومی است و این در حالی است که مطابق مقررات سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه اعضا تامین می‌شود وصرفا مدیریت آن بر عهده دولت است.

وی گفت: البته دولت‌ها بابت تکالیف قانونی خود همواره اصلیترین بدهکار منابع صندوق تامین اجتماعی هستند و این مساله هیچ ربطی به استفاده سازمان تامین اجتماعی از بودجه عمومی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز