خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران :

بازرسان اداره کار هفته آینده به کارخانه نوظهور می‌روند/کارفرمای نوظهور بهانه گیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۱۶۹

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران می‌گوید که بازرسان اداره کار اسلامشهر هفته آینده به کارخانه نوظهور می‌روند تا وضعیت کارگران باقی مانده در کارخانه نوظهور را بررسی کنند. هم اکنون حدود پنج کارگر در کارخانه حضور دارند که سه نفر از آنها در آستانه بازنشستگی هستند.

«علیرضا فتحی» رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران در گف‌و‌گو با ایلنا، اظهار گفت: قرار است بازرسان اداره کار اسلامشهر برای بررسی وضعیت کارگران باقیمانده کارخانه نوظهور در هفته آینده از این واحد صنعتی بازدیدی داشته باشند.

فتحی با اشاره به پرونده‌ای که در رابطه با پرداخت نشدن مطالبات صنفی کارگران کارخانه نوظهور در دادسرای شهید مطهری یافت آباد تشکیل شده است، تصریح کرد: در این پرونده با وجود محکومیت کارفرما، هنوز مطالبات کارگران تعدیل شده، بازنشسته و باقیمانده کارخانه نوظهور پرداخت نشده است.

فتحی اضافه کرد: در کارخانه نوظهور نزدیک به دویست نفر از کارگران تعدیل شده و تنها حدود 5 کارگر باقی‌مانده‌اند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران افزود: همچین چند ماه از حق بیمه‌های کارگران به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است و اداره کار اسلامشهر نیز بارها از کارفرما خواسته است تا برای تمدید دفترچه بیمه کارگران، هر چه سریعتر حق بیمه‌ها را واریز کند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور جنوب غرب تهران با بیان اینکه از مجموع پنج کارگر باقیمانده کارخانه نوظهور سه نفر در آستانه بازنشستگی هستند، گفت: با واریز نشدن حق بیمه‌ها در بازنشستگی آنها اخلال ایجاد شده است، پیشتر مشکل تعدادی از کارگران با وضعیت مشابه حل شده بود اما با بازنشسته شدن این سه کارگر حداقل دیگر نیاز نیست که هر روز در کارخانه‌ای که دیگر فعالیتی ندارد، حاضر شوند.

فتحی با بیان اینکه کارفرمای کارخانه بهانه می‌کند که پولی برای پرداخت مطالبات کارگران ندارد، گفت: این در شرایطی است که کارفرما از قدرت مالی مناسبی برخودار است و می تواند مطالبات کارگران را پرداخت کند که این بهانه گیری غیر معقول کارفرما معیشت کارگران را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز