خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک در گفت‌وگو با ایلنا:

دزدان دریایی جنازه ناخدای ایرانی را پس دادند/خبری از ملوان زخمی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۷۱۴

به گفته مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک، جنازه ناخدای شناور ایرانی که در یورش دزدان دریایی سومالی به ضرب گلوله کشته شده بود با ریش سفیدی یک ناخدای اماراتی به کشور باز می‌گردد.

علیم افشار، (مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک) در مورد وضعیت جنازه ناخدای کشته شده به دست دزدان دریایی سومالی، به خبرنگار ایلنا می‌گوید: یک ناخدای شناور تجاری اماراتی که پیش از این با ناخدای کشته شده به دست دزدان دریایی سومالی رفیق بود با ریش سفیدی جنازه او را پس گرفت تا به دست خانواده‌اش در ایران برساند.

او ادامه می‌دهد: گویا این ناخدا اماراتی که پیش از این با ناخدای ایرانی با افراد مرتبط با گروه دزدان دریایی سومالی مراوداتی داشته‌است با ریش سفیدی و توضیح شرایط معیشتی این ناخدا توانست جنازه او را پس بگیرد.

 دزدان دریایی سومالی پیش از این اعلام کرده بودند که برای بازگرداندن جنازه این ناخدا ۱۵۰۰ دلار می‌خواهند در صورتی که خانواده این ناخدا حتی توان پرداخت ۱۰۰ دلار را هم ندارند.

افشار در مورد وضعیت خانوادگی این ناخدای کشته شده اضافه می‌کند: ناخدا رحمتی از اهالی شهرستان کنارک بود و حدود سی‌سال سن‌داشت از او چهار فرزند باقیمانده‌است که بزرگترین آنها یازده سال و کوچکترین آنها یکسال دارند.

این فعال صیادی در مورد چگونگی بازگرداندن جنازه ناخدا رحمتی خاطرنشان می‌کند: ناخدای اماراتی جنازه را از دزدان دریایی سومالی تحویل گرفته است و در میانه‌های راه جنازه را به یکی از لنج‌های ایرانی داده است. جنازه ناخدای کشته شده دست به دست می‌چرد تا هر شناوری که زودتر به آب‌های ایران می‌رسد آنرا را به خانواده ناخدا تحویل بدهد.

وی همچنین در خصوص سایر خدمه این شناور ربوده شده می‌گوید: تاآنجا می دانیم که یکی از خدمه در جریان حمله دزدان ربوده شده بود اما اکنون هیچ خبر تازه‌ای نداریم، تماسی هم از طریق شبکه‌های اجتماعی گرفته نشده اشت  و این بی‌خبری باعث شده‌است تا خانواده این صیاد وضعیت روحی مناسبی نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز